Gå til innhold

Gigabyte med vannkjøling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den backup-viften var veldig lur.

Jeg skjønte ikke helt poenget. Hvordan skal vannet bli for varmt da?

Min Zalman reserator kjører jo uten en eneste vifte, og temperaturen stiger likevel ikke over 40 grader på en dag. Det til tross for at vannet i tillegg til CPU kjøler skjermkortet.

Lenke til kommentar
Den backup-viften var veldig lur.

Jeg skjønte ikke helt poenget. Hvordan skal vannet bli for varmt da?

Min Zalman reserator kjører jo uten en eneste vifte, og temperaturen stiger likevel ikke over 40 grader på en dag. Det til tross for at vannet i tillegg til CPU kjøler skjermkortet.

Så har da du en MYE større enhet som kjøler ned vannet.

Lenke til kommentar
Så har da du en MYE større enhet som kjøler ned vannet.

ja, men hvis vi trekker fra størrelsen, og legger på en vifte i stedet, så blir det vel det omtrent det samme?

Poenget var: Slike vannkjølingsløsninger pleier da vel ikke å blir for varme? Så hvorfor trengs det da en ekstra vifte? (vanlige vifteløsninger blir derimot noen ganger for dårlige - men det er ikke en backup-vifte på viften av den grunn :p)

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Hvordan skal vannet bli for varmt da?

Hvsi feks pumpen slutter å gå. Eller hvis viften på radiatoren slutter å gå.

Det er jo greit nok, men det skjer såpass sjeldent at jeg ikke ser den alt for store nytten, maskina skades sjelden av en shutdown pga slikt, de fleste moderne maskiner takler kjølefeil helt fint.

AtW

Lenke til kommentar
og en pumpe som dytter unna 550 liter i timen - i underkant av én liter i minuttet gjennom rør på en halv tomme.

Hvordan kan i underkant av 1 liter / minutt bli 550 liter pr. time?

Jepp, dette er berre tull. Det er ikkje ein sannhet i den setningen. Sjøl om vi tar hensyn til teorien til opticus (som forøvrig sikkert stemmer) blir det heilt feil. Eg foreslår at hw-redaksjonen lar f eks denne unge lovende karen verifisere artikler relatert til vannkjøling. :thumbup:

Endret av Kvakksalveren
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Nja... Det kule med Big Water er jo at væsken er selvlysende :thumbup:

Du må ha en UV-lampe, da.... :cry:

Det fine med dette er vel at det er billig :D:D:D

Ja..... Men jeg kommer nok til å kjøpe Big Water..... Er det andre steder enn PSData som selger det??

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...