Gå til innhold

Gigabyte med vannkjøling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja... Dette blir vel Gigabytes svar på BigWater kan jeg tenke meg. Flere sett på markedet gir lavere priser til forbrukerne :D Håper dette kommer mer og mer, og det gjør det nok iogmed at de nye prossessorne har STOR varmeutvikling!

-MortenGj

Lenke til kommentar

jeg likte at det var en backupvifte der! jeg vil ha et sånt sett!

EDIT: jeg også lurer på dette med 1L pr min, tror det skulle stått 10L pr min der..

550 L pr time er 9,16L pr min, som er ca 10L? eller noe, hvis man ikke er så nøye på hvordan man runder av hvertfall!

Han har sikkert bare glemt en 0

Endret av opticus
Lenke til kommentar
og en pumpe som dytter unna 550 liter i timen - i underkant av én liter i minuttet gjennom rør på en halv tomme.

Hvordan kan i underkant av 1 liter / minutt bli 550 liter pr. time?

Jepp, lurer på det samme jeg, forsåvidt jeg vet så har en time 60 minutter og da kan det maksimalt bli i underkant av 60l/t , skrivefeil eller noen som ikke har fulgt helt med? :p

Lenke til kommentar

550l/t blir i minutt et enkelt reknestykke

550 / 60 = 9,1666666666666666666666666666667 Liter i min. (60 er minutt i en time)

du fyller en vaske bøtte på et min :D hehehe burde vere nok det. hehehe

Skulle tru at den pumpa ville bråke som F

Nei like greit å koble direkte til springen hehehe kaldt og godt vann

Endret av DArkwIng
Lenke til kommentar
Direkte til springen, nåja det fungerer vel utmerket, men hva om kommunen tar vannet? noe som ikke er helt uvanlig av og til. Pumpene på waterchill og bigwater er veldig stille. Så det er sikkert denne også.

Da slår maskina seg av, for den gjengse bruker er ikke det noen krise.

AtW

Lenke til kommentar

Bigwater-pumpa klarer 120 liter pr. time. Å tre vannkjølinga på krana blir ikke billig i lengden... ;)

Fordelen med Bigwater (og sikkert den nye saken til Gigabyte også) er at pumpa kjører på 12V. Jeg har koblet den til CPU-fan kontakten, så hvis pumpa ryker vil PC'n skru seg av automatisk. :thumbup:

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller så de slangene litt vel tykke ut ? Mulig det er bildet som gir litt feil inntrykk men de så ut som visse skapninger fra marksommer :whistle:

Det er 1/2" slanger da, de ser bestandig tykke ut.

Menne over 9L i minuttet, er ikke det sinnsykt mye?

Må jo være et enormt trykk på slangene?

Syntes ikke det var så mye, til sammenligning så pumper min pumpe 20l/min ved 0 motstand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...