Gå til innhold

Gothic Metal-band, noen?

Anbefalte innlegg

La forresten til ett par nye!

EDIT: Har lagt til enda fler:P

Det ser ut som om du har bra peiling. :) Jeg liker faktisk ikke moonspell så altfor godt. Jeg liker bedre slikt som Sirenia, Orphanage, etc.. Det er ikke pga. kvinnestemmene, men musikken er litt annerledes.

Har du hørt om Nero XIII, btw? Sannsynligvis ikke, for det er et tysk "undergrunnsgarasjeband". Jeg er ikke sikker på hva det er, men det er bandet til en tysk 17-åring på et forum jeg vet om. Jeg synes denne låta (Egypt Vampire er dens navn) er litt spesiell. Den har lite bass, men jeg synes den er bra for det. Det andre de har lagd er ikke så bra: Heavenly Sin, Motorcycle. Ka du tru? ;)

Synes overhodet ikke det var værdt å legge til i samlinga nei :whistle:

Du kan jo sjekke ut haggard btw. Der er det i hvertfall kvinnevokal med :p

EDIT: Må bare anbefale favoritt bandet mitt ;) Katatonia. Ikke akkurat noe som sirenia, men sykt bra. Kan hende du liker det :w00t:

Endret av OterOter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes overhodet ikke det var værdt å legge til i samlinga nei :whistle:

EDIT: Må bare anbefale favoritt bandet mitt ;) Katatonia. Ikke akkurat noe som sirenia, men sykt bra. Kan hende du liker det :w00t:

Katatonia er bra! Likte du Egypt Vampire, den første låta jeg nevnte?

Jeg kom over et forholdsvis nytt band et sted; the Black Candle het de (jeg har hørt at det var et tidligere band som het det samme, men det andre bandet var det altså ikke). Det er (omtrent) det verste jeg noen gang har hørt. De hadde lagt ut tre låter på hjemmesida deres, men nå er de dessverre tatt vekk. Hadde du hørt dem hadde du garantert vært enig med meg... www.theblackcandle.com

Lenke til kommentar
Synes overhodet ikke det var værdt å legge til i samlinga nei  :whistle:

EDIT: Må bare anbefale favoritt bandet mitt  ;) Katatonia. Ikke akkurat noe som sirenia, men sykt bra. Kan hende du liker det  :w00t:

Katatonia er bra! Likte du Egypt Vampire, den første låta jeg nevnte?

Jeg kom over et forholdsvis nytt band et sted; the Black Candle het de (jeg har hørt at det var et tidligere band som het det samme, men det andre bandet var det altså ikke). Det er (omtrent) det verste jeg noen gang har hørt. De hadde lagt ut tre låter på hjemmesida deres, men nå er de dessverre tatt vekk. Hadde du hørt dem hadde du garantert vært enig med meg... www.theblackcandle.com

Likte ikke Egypt Vampire nei.

Lenke til kommentar
Tiamat

Det bør dog nevnes at "Wildhoney" og "A deeper kind of slumber" er de to albumene som kan klassifiseres som goth-metal. De eldre albumene ("A winter shadow", "Sumerian cry", "The astral sleep" og "Clouds" (knakende bra)) er mer black metal, og de som kom etter ("Skeleton skeletron", "Judas Christ" og "Prey") er mer goth-rock.

Skal du begynne å høre på Tiamat, vil jeg anbefale å begynne med "A deeper kind of slumber". Det regjerer ubestridt på min "Verdens beste album"-liste. "Wildhoney" følger deretter, og så kommer "Prey" og "Judas Christ".

Andre gode goth-metal/rock-band er som følger: Fields of the nephilim, Moonspell og The 69 eyes.

Edit: ymse samples finnes på www.churchoftiamat.com

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Tiamat

Det bør dog nevnes at "Wildhoney" og "A deeper kind of slumber" er de to albumene som kan klassifiseres som goth-metal. De eldre albumene ("A winter shadow", "Sumerian cry", "The astral sleep" og "Clouds" (knakende bra)) er mer black metal, og de som kom etter ("Skeleton skeletron", "Judas Christ" og "Prey") er mer goth-rock.

Skal du begynne å høre på Tiamat, vil jeg anbefale å begynne med "A deeper kind of slumber". Det regjerer ubestridt på min "Verdens beste album"-liste. "Wildhoney" følger deretter, og så kommer "Prey" og "Judas Christ".

Andre gode goth-metal/rock-band er som følger: Fields of the nephilim, Moonspell og The 69 eyes.

Edit: ymse samples finnes på www.churchoftiamat.com

Yup, gammelt Tiamat er bra Gothic. Ny Tiamat er ikke helt Gothic, som du sier. Jeg liker ikke Moonspell, som nevnt, og The 69 Eyes er greit. Fields Of The Nephilim har jeg derimot ikke hørt om... vet du om flere band? :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...