Gå til innhold

Gothic Metal-band, noen?

Anbefalte innlegg

Jeg digger denne typen musikk, men jeg vet at det ikke finnes så mange kjente band som praktiserer musikken. Sirenia er favorittbandet mitt, og jeg er mest på kikk etter band som høres ut som Sirenia. Tristania er jo en selvfølge å nevne når man nevner Sirenia. Jeg vet ikke om noen andre band enn Tristania som kan ligne litt på Sirenia. Uansett, vet dere om noen Gothic-band så post dem, selv om jeg helst ønsker å finne noe lignende Sirenia (hvis det i det hele tatt finnes)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som nevnt tidligere kanskje eternal tears of sorrow. Meget bra band! De er ikke akkurat så veldig like sirenia, men er kvalitets gothic.

Sirenia er ganske spesiellt. Ikke lett å finne band som er så veldig like dem i stil. Kan nevne ett par gothic metal band du kanskje liker:

To/Die/For

Rain Paint

Throes of Dawn

Tiamat

The Wounded

Crematory

Divercia

For My Pain (Noen av folka fra Eternal Tears of Sorrow)

Fragile Hollow

Lacrimas Profundere (Siste skiva deres er søppel. Sjekk ut de andre)

Lilitu (Riktignokk gothic/death, men kvalitet)

Charon

Entwine

Moonspell (Skjekk for all del ut dem. Liker ikke alle overnevnte band, men moonspell det er saker det.)

Liker du rain paint og fragile hollow bør du imidlertid også sjekke ut Rapture er riktignok ikke gothic, men det er fra noen av de samme folka og er vanvittig bra. Sjekk forresten ut rapture uansett du :)

Endret av OterOter
Lenke til kommentar
To/Die/For

Rain Paint

Throes of Dawn

Tiamat

The Wounded

Crematory

Divercia

For My Pain (Noen av folka fra Eternal Tears of Sorrow)

Fragile Hollow

Takk, takk! Jeg skal sjekke ut de jeg ikke kan.

Gjør det du!

La forresten til ett par nye!

EDIT: Har lagt til enda fler:P

Endret av OterOter
Lenke til kommentar
La forresten til ett par nye!

EDIT: Har lagt til enda fler:P

Det ser ut som om du har bra peiling. :) Jeg liker faktisk ikke moonspell så altfor godt. Jeg liker bedre slikt som Sirenia, Orphanage, etc.. Det er ikke pga. kvinnestemmene, men musikken er litt annerledes.

Har du hørt om Nero XIII, btw? Sannsynligvis ikke, for det er et tysk "undergrunnsgarasjeband". Jeg er ikke sikker på hva det er, men det er bandet til en tysk 17-åring på et forum jeg vet om. Jeg synes denne låta (Egypt Vampire er dens navn) er litt spesiell. Den har lite bass, men jeg synes den er bra for det. Det andre de har lagd er ikke så bra: Heavenly Sin, Motorcycle. Ka du tru? ;)

Endret av KaYcH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...