Knut Marius Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Har en oppgave med å lage et såkalt Eightpuzzle-spill på skolen (sånn som dette). Jeg har lagt det opp slik at hver del av bildet mitt er en label med en liten del av det totalt bildet på. Og så tenkte jeg å legge opp til å ha en MouseListener som registrerte når du trykka på de forskjellige labelene. Vi har hatt lite om GUI og event-håndtering hittil, så jeg er litt usikker. Har funnet ut i API'en at gui-klassen min må override "MouseListener" og ha alle dens metoder. Det har jeg fiksa, men hvordan "klistrer" jeg en MouseEvent til hver av labelene? (JLabel). Og så skal det jo helst ikke være samme ting som bli utført på alle labelene... Har testa litt og prøvd å sett på noen eksempler, men har ikke helt fått det til. Noen som kan hjelpe litt? Ser forresten at f.eks mouseClicked(MouseEvent e) har input med et objekt av klassen MouseEvent...men hva slags objekter er det egentlig? Takker for all hjelp jeg kan få Endret 13. mars 2005 av knutmarius Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 JLabel[] bilder; bilder[i++].addMouseListener(this); mouseClicked(MouseEvent e){ JLabel klikketLabel = (JLabel)e.getSource(); flyttTilLedigPlass(klikketLabel); } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå