Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Rekkevidde på Linksys bredbåndsrouter

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte en Linksys WRT54G her for litt siden. Har hatt problemer med rekkevidden. Hadde den i et rom i andre etasjen, og en maskin i første etasjen ca. 10 meter unna i luftlinje. Huset er bygd rett før andre verdenskrig, ikke noe mur, dersom det har noe å si. Lurer på om det virkelig skal være så elendig rekkevidde på de. Kjører forresten 128 kryptering.

Har nå flyttet den slik at luftlinje er 2,5-3 meter. Med bare gulvet i mellom. Inn i mellom har det vært null kontakt.

Kan det være noe galt med den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.... har du endret noe på oppsettet? Byttet ssid osv?

Dette høres ut som prblem med andre ap's på samme kanal...

Sett den på en annen kanal og prøv igjen...

Er det flere med samme kanal i nærheten funker det slik du beskriver....

Tedd

Lenke til kommentar
Kan det være noe galt med den?

Trådløsetelefoner kan forstyrre men noe av det som virkelig tar det er slike interne saker for og overføre tv-signaler trådløst innad i huset.

Noen steder er WLAN-håpeløst, sliter med ett hus hvor man skulle tro hele huset var laget av kobber-plater, har sjekket med flere typer AP men rekkevidden er microskopisk, finner ingen løsninger i og med det er et trehus, ingen naboer på flere hundre meter, ingenting som burde forstyrre men helt håpeløst og få rekkevidde og stabilitet.

Lenke til kommentar

Antenne sender ut til sidene så den bør ligge skal du sende ned/oppover ja.

Har du oppgradert den med nyeste orginale firmware?

Du kan og legge inn sveasoft firmwaren..Der kan du øke sendestyrken fra 28 mw(orginalt) til 251 mw,det burde hjelpe på.

+ du får masse andre nyttige funksjoner.

http://www.sveasoft.com/modules/phpBB2/viewtopic.php?t=61

Du må betale 20$ hos sveasoft for firmwaren men det finnes en gratis her http://wrt54g.thermoman.de/

Riktig nok en beta versjon.

Kjører WRT54G.Sveasoft.Firmware.Alchemy_6rc5_by_TheIndividual.zip uten problemer på min WRT54G v.2.2

WRT54G V2.2 and WRT54GS V1.1 require Alchemy-6.0rc4 or later.

http://www.sveasoft.com/modules/phpBB2/viewtopic.php?t=802

Endret av taz
Lenke til kommentar

Jeg har en Linksys BEFW11S4 wireless router.

Huset mitt er fra 1960, å kan kansje sammenlignes med ditt hus. Jeg har min router plassert i andre etage. Jeg har full dekkning i alle etager, inklusive kjeller og loft. Tomten min er på ca 1 mål, å jeg kan bruke internet uansett hvor på tomten jeg måtte ønske det. Jeg har også testet litt utenfor tomten min, å jeg har dekkning laaaaangt utenfor tomten. Det kan hende det hjelper hos deg, å flytte litt på routeren slik att forholdene endres litt. Det er ikke sikkert det skal så mye til før du får bedre signaler.

En kompis av meg bodde i akuratt likt hus som meg, men han mistet signalene sine i trappa ned til første etage, så det er helt sikkert forskjell fra produkt til produkt også.

( han hadde en D-link router )

Man skulle tro att man burde få omtrentlig samme dekkning uansett om man kjøpte Linksys eller D-link, siden de egentlig støtter de samme standarder, men slik er det tydeligvis ikke. Er routeren din gammel ?

BTW: morsom lesing på den siden det linkes til, med den wirmwaren man kan laste ned.

Ser ut til att man kan gjøre mye gøy med den routeren det snakkes om i denne tråden... ( kansje på tide å bytte ut min gammle router )

Endret av divemaster
Lenke til kommentar

Taz: Takk for linken, jeg drev og letet etter den jo!

Tillegg: Jeg glemte jo i gleden det jeg egentlig skulle skrive,

Oya hvis du kan så prøv et annet klientkort, helst fra samme produsenten, og det viktigste: Antenne, enten prøv flytt rundt på tingene, eller få fatt i en retningsvirkende antenne.

Endret av roxxx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...