Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 vs. Acer Aspire 1804WSMi

Anbefalte innlegg

Hei!

Er møkk lei pc som tar stor plass, er vanskelig å frakte, til tider _VELDIG_ bråkete og vurderer derfor å selge pcene og kjøpe meg en bærbar. Noe pga frihet mht. frakting og pga skolearbeid på hybelen.

Derfor vil jeg ha en god pc, med god skjerm og godt grafikkort.

Vet at laptopp har litt igjen til stasjonær men spiller ikke mye så det er nok det beste valget for meg, sånn som det ser ut nå.

Valget står da mellom Dell Inspiron 9300 og Acer Aspire 1804WSMi da de begge har 17"skjerm, godt med minne og fint skjermkort.

Men hvilken ville dere valgt ?

Spesifikasjoner finnes her: Acer Aspire og Dell Inspiron

Minstekrav:

Prosessor: Alt over 3000+ fra amd, og over 1.8 fra intel. (dothan)

Minne: 512 er must!

Skjermkort: Må være 9700 eller bedre

Harddisk: 40/60/80 ?

Skjermstørrelse: 17" er must!

Mitt bruk:

Teknisk tegning

Photoshop redigering

Film & Spill

Vanlig kontorarbeid

Håper jeg kan få noen tips om maskinene, evt andre maskiner med samme spesifikasjoner. Ikke over 15000, "ikke under" 7000 :) så har dere noe å forholde dere til.

Endret av kverna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hint:

geforce 6800 go har 12 pipelines og 256bit minne

radeon 9700 for bærbare har 4 pipelines og 128bit minne

6800 go er MYE bedre enn 9700 for bærbare

For guds skyld, kjøp 1gb minne til din nye bærbare.. Kjedelig nok med disk-swaping til kjapp stasjonær hdd, kjipern mot en treig bærbar hdd... Velg heller 1,6ghz og 1gb ram enn 1,8ghz og 512mb ram.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Tja. Hvis budsjettet ikke var så stramt ville jeg valgt Inspiron av flere grunner:

1. Den har mulighet for bedre skjermkort. GeForce Go 6800 med 256 MB RAM mot X600 med 64 MB. (Merk, billigste utgave av 9300 kommer med X300 kort.)

2. Den har Pentium M istedet for Pentium 4. Mye bedre batteritid, og mindre varme/viftestøy. (Acer oppgir 1 time batteritid.)

3. Inspiron bruker 533 minne, Acer 333.

4. Dell har muligheten for WUXGA oppløsning, 1920x1200, og har en meget god skjerm. Acer har 1440x900 max, samme som billigste 9300 modellen.

Men prisen vil nok sette sin begrensning på spesifikasjonene. Hvis max budsjett er 15000 inkl. mva. får du ikke råd til GeForce Go 6800 og 1 gig RAM på Inspiron. Dermed blir ikke forskjellene så store. Jeg anbefaler at du går inn på Dell's hjemmesider og prøver forskjellige konfigurasjoner: Link. Da ser du hva du kan få for pengene.

Må nevne at jeg sitter på en Acer (TravelMate 803) selv, og har vært meget fornøyd med kvaliteten på denne. Så jeg kan godt anbefale Acer. Så la spesifikasjonene og budsjettet avgjøre...

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...