baluba.master Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Hallo, håper dere kan hjelpe meg... Jeg har et ATI Radeon 9800 XT skjermkort. Jeg kjører tv som secoundary dispaly. Problemet mitt er at, når monitor oppløsningen min er 1280x960 blir tv oppløsningen automatisk 1024x768, noe som er for stort til tven og tven viser bare en del av bildet. Jeg kan sette ned oppløsningen på monitoren så blir tven 800x600 som jeg ønsker men det er ingen god løsning, jeg kan ogå ha både tven og monitoren som primary, men da får jeg 50Hz på monitoren, som heller ikke er akseptabelt. Med nyeste driver: Driver Version: 6.14.10.6517 er det akkurat likt. Dette problemet dukker ofe opp på jobb også, med bærbare mot video kannoner. Har aldri hatt samme problem med nvidia kort bare ati Mitt forige skjermkort Crative MX 400 fiksa jo tv-ut greiene MYE bedre, det kortet kosta kun hundrelapper... Hvis jeg ikke fikk forklart problemet godt nok, så er det en annen som har fått det til (forklare problemet altså) her: http://forums.g4tv.com/messageview.cfm?cat...threadid=261313 Hvis ikke dette lar seg ordne, så har iallefall ati mistet en fremtidig kunde Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Hvorfor ikke kjøre dualscreen? Som en sa i posten til g4tv. Jeg gjør det hele tiden =) Kjører da 1024x768 (Liten skjerm, skal fikses ) på monitoren, og 800x600 på TV'en. Monitoren har 85Hz og TV'en er på 60Hz. Testa 1280x960 på monitor og 800x600, fungerte fint det =) Jeg kjørte denne løsningen i dual, monitor som primary og TV som secondary. Lenke til kommentar
baluba.master Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Joda, men Nå har jeg hørt mye stykt om ATI men det er så elendig. Driveren ser det jo ut som en 3 åring har mekka. Neste gang blir det nvidia. Har store problemer med å ikke bli fly forbanna når jeg er innpå der (driveren). he he ja ja faen også, drit i... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå