Gå til innhold

Klokke ned ATI 9700?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har bestilt PC med skjermkortet i topic. Har forstått at dette skal være gjevt til spilling og slikt, men jeg bruker for det meste PC-en til andre ting, og kunne derfor tenke meg å prioritere batterikapasitet og støynivå. Er det mulig å klokke dette kortet ned, eller gjøre andre tiltak, så lenge jeg ikke skal spille?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har bestilt PC med skjermkortet i topic. Har forstått at dette skal være gjevt til spilling og slikt, men jeg bruker for det meste PC-en til andre ting, og kunne derfor tenke meg å prioritere batterikapasitet og støynivå. Er det mulig å klokke dette kortet ned, eller gjøre andre tiltak, så lenge jeg ikke skal spille?

Joda, det er mulig det. Vet ikke om du får gjort det med standard-driverne, men hvis du bruker Omega-driverne ( www.omegadrivers.net) så får du gjort det i skjermkortinnstillingene.

Edit: Klokket skjermkort/minne ned, altså :-)

Endret av qingan
Lenke til kommentar
Er det mulig å klokke dette kortet ned, eller gjøre andre tiltak, så lenge jeg ikke skal spille?

ATIs mobile skjermbrikker skal kunne gjøre dette helt automagisk, men enkelte produsenter ser ut til å deaktivere denne funksjonaliteten av en eller annen grunn. Når du får den: Sjekk om det er en tab fom heter 'PowerPlay' i grafikkdriverene. Om det er, så trengs det ikke å gjøres noe mer. Om den ikke er der, så kan man jukse til denne funskjonen med hjelp av RadLinker (som oggå legges inn med Omegadriverene). Man underklokker da skjermkortet som standard, og legger inn profiler som klokker det opp igjen mens man spiller. Fungerer bra, men det er ikke mye batteritid å spare.

Lenke til kommentar

Omegadriverene er et tweaket driversett med en del modifikasjoner av skjulte driverinnstillinger. De har også modifisert installasjonsfilene slik at de lar seg installere på bærbare, noe ATis offisielle Catalyst-drivere ikke gjør. Videre har de integrert tweakeren RadLinker (som tillater bl.a. overklokking) i steden for det vanlige kontrollpanelet.

Edit: La til lenker.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...