Gå til innhold

Installere xp, uten at en bestemt mappe forsvinner

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et problem med c:\ disken som gjør at jeg må reinnstallere xp, da xp ikke vil starte. Heller ikke i sikkermodus. Får feilmeldingen "error loading OS".

Rett før jeg fikk dette problemet, overførte jeg en del bilder/programmer over til "skrivebordet". Disse lå tidligere på D:\ som er en egen harddisk.

Kan forøvrig nevne at c: disken er en 120 gb. westerndigital med ntfs og 1 partisjon. D: disken er en 80 gb. western digital med ntfs og 1 partisjon.

Det er ikke noe problem med en reinstallering/formatering, bare jeg redder bildene som ligger på skrivebordet under mappe "ny hd".

Når jeg reinnstallerer xp, forsvinner da bildene/programmene som ligger i egen mappe på skrivebordet ?

mrmattis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kablene sitter skikkelig i ja. Når jeg velger reparer innstallasjon får jeg ikke opp samme skjermbildene som i linken ovenfor. Jeg ender tilslutt ut i en slags dosmodus ?!?

Kan det ha noe med at det er en S-ata disk ?

Skulle gjerne vært sikker på at den mappen med bilder ikke forsvant når jeg installerte xp. Tror også det er en hvis fare for at kona også forsvinner da, da det b.la er bryllups bilder der :(

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis ikke fulgt godt med på de bildene.

Se på det første bildet, der står det 'Press R for Recovery Console', det er tydeligvis det du har valgt.

Hvis du ser på det tredje bildet, så står det 'Press R to repair the selected Windows installation'.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...