Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 class app { app(){ String[] tit = {"En","To"}; JFrame jf = new JFrame("TEST"); Vector v = new Vector(); v.add("JA"); v.add("NEI"); DefaultTableModel dtc = new DefaultTableModel(); dtc.setColumnIdentifiers(tit); JTable t = new JTable(dtc); dtc.addRow(v); jf.add(t); Dimension dim = new Dimension(200,100); jf.setSize(dim); jf.setVisible(true); } når jeg kjører det lille programmet her så får jeg bare opp innholdet i tabellen men ikke tittlene. hva gjør jeg galt? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Identifikator er ikke det samme som tittel, verken på norsk eller engelsk. Du må overlagre getColumnName(int i). Endret 13. mars 2005 av buskmann Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 kan du gi meg et eksempel? Lenke til kommentar
Patton Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Det enkleste er aa bruke JTable konstruktorene: JTable(Object[][] rowData, Object[] columnNames) eller JTable(Vector rowData, Vector columnNames) Du maa enten omvandle din vector til en to dimensjonal array, eller saa maa du putte titlene i en vector. Husk at rowdata er en vector av vectorer. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Modell extends DefaultTableModel{ String[] tit = {"En","To"}; public String getColumnName(int i){ return tit; } Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Toppers tusen takk for hjelpa, nå funker ting som det skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå