Gå til innhold

for varmt hk?

Anbefalte innlegg

mitt hovedkort e ca 62 grader, e de altfor varmt? hvor mye bør tempraturen være inni et kabinett? e de god nokk grunnlag for å kjøpe nytt kabinett med noen vifter, har ingen kabinettvifter i de heletatt :s kun CPU of PCU vifte...

Jobber dataen bedre hvis det er mye kaldere inne kabinettet?

Endret av vegis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er hovedkorte ditt 62 grade, er det vel på tide å sette inn ei vifte eller to ja!

eg veit ikkje kordan tempraturen bør vere men i mitt e der 28grade akkurat no :p

Det er vel nok grunnlag til og kjøpe nytt hvis du ikkje har plass til vifter ja eller ikkje har lyst og modde vifte hål sjøl..

Lenke til kommentar

Intel anbefaler en kabinetttemeratur på 38*C eller mindre, og dette høresut som det er_altfor_høye temperaturer. Min kabinetttemperatur i skrivende stund er 22*C, og dette er for høyt synes jeg. CPU-temp. er 44 grader da. hk vet jeg ikke nå. Kjøp deg noen nye vifter ja. :thumbup:

Lenke til kommentar
mitt hovedkort e ca 62 grader, e de altfor varmt? hvor mye bør tempraturen være inni et kabinett? e de god nokk grunnlag for å kjøpe nytt kabinett med noen vifter, har ingen kabinettvifter i de heletatt :s kun CPU of PCU vifte...

Jobber dataen bedre hvis det er mye kaldere inne kabinettet?

Det var veldig varmt, som en midlertidig løsning så kan du prøve og legge kabler o.l slik at du har maksimal gjenomstrømning. Hva er det i den av disker o.l i og med du får en slik temp? Er kassen varm og ta på?

Lenke til kommentar
vegis Skrevet 13/03/2005 : 10:15

oki, men jobber dataen bedre når det er bedre avkjøling på på hovedkortet fra kabinettvifter 

Det du oppnår med lavere temperatur er forlenget levetid på komponentene i datamaskinen, og også kan det bidra til å gjøre maskinen mer stabil.

Hvis du opplever crash, henging eller lign kan dette bli bedre.

Maskinen blir ikke raskere eller noe sånt, hvis det var det du lurte på. Endel cpu'er "trhottler" eller skrur ned farten hvis de blir for varme, men det skal jo litt til før det skjer.

Hvor mange grader har du på prosessoren, og hvordan måler du kabinett- temperaturen?

Lenke til kommentar

62 grader er ikke varmt annbefalende så skaff deg noen kabinettvifter så lever nok hovedkortet mye lengere og.

Har temp fra 20-25 i mitt og har 3 kabinettvifter. 1x92mm i front 1x120 og en Slot vifte som sitter under Agp porten som tar med grafikk kortets varme ut av kabinettet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

gå inn i BIOS idet maskinen starter opp, deretter lester du av system temperaturen, har problemer med å tro at den er over 60c, sikkert CPU tempen du leser av, hvis ikke, tror jeg nok CPU'en tar kvelden når som helst...

Lenke til kommentar

Felt Verdi

Sensor egenskaper

Sensor type Winbond W83627HF (ISA 290h)

Temperaturer

Hovedkort 63 °C (145 °F)

Aux 59 °C (138 °F)

Kjøle vifter

CPU 5037 RPM

Spennings verdier

CPU kjerne 1.71 V

CPU aux 1.76 V

+3.3 V 3.33 V

+5 V 4.89 V

+12 V 12.22 V

-12 V -12.03 V

-5 V 3.55 V

+5 V Hvilemodus 4.92 V

VBAT batteri 3.04 V

Lenke til kommentar
men bruker everest, og der står det motherboard: 60 grader

Jeg driter i Everest, ingen Windows programmer er til å stole 100% på, de fleste BIOS'er viser litt feil også, men prøv den iallefall, tipper Everest surrer med avlesningene... :roll:

Lenke til kommentar

Fy faen så varmt! Jeg har et Abit IC7 max-3. Det fulgte med ei vifte på chipset-kjøleren som jeg faktisk fjerna fordi den bråkte en del. Temperaturen økte med 4-5 grader. Ligger nå på, under load, 39 grader. Idle, 30 grader. Det synes jeg er normalt. Om at ditt hovedkort (antageligvis chipsettet) ligger på 62 grader, klarer ikke jeg å fatte hvordan du får det til.

Men jeg så litt lengre opp at maskinen "blir bedre og litt raskere" om du kjøler den ned mer. Eneste jeg kan si utifra det, er at maskinen din kan bli raskere ved hjelp av kulde, er at du kan overklokke evt CPU. Når maskinen er kald, varer den mye lengre. Hadde alle maskiner vart for evig, hadde nok alle satset på passiv kjøling, dvs HELT stille.

Jeg håper for din del at du får orden på tempen din, om du skal ha maskinen din en stund.

Lykke til, ha en fin dag. :)

Endret av IC7STORM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...