Gå til innhold

Oppladbare batterier og MP3 spillere

Anbefalte innlegg

Er det noe problem å bruke oppladbare AAA batterier i MP3 spillere? Jeg kjøpte nylig en Creative Muvo TX og etter å ha brukt opp det medfølgende batteriet (noe som tok lang tid), tenkte jeg å benytte meg av et oppladbart AAA batteri jeg hadde. Problemet var at batteriet ble brukt opp meget raskt, tror det bare tok 2-3 timer. Jeg la merke til at det oppladbare Ni-mh batteriet var på 1,2v mens vanlige AAA batterier er på 1,5v. Er det bare dette batteriet som er ødelagt eller skal man ikke bruke oppladbare AAA batterier? Takker på forhånd for svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke noe problem i det hele tatt, jeg hadde selv en liten flash-minne spiller for en stund siden som jeg kun brukte nimh 1.2 v oppladbare batterier i, det funket som bare det. Prøv et annet batteri så blir det nok en annen sak. Har ikke stålkontroll på spesifikasjonene på muvo tx, men er rimelig sikker på at batteriet skal holde over 10 timer.

Lenke til kommentar

kjøp oppladbart med høy mAh. 700mAh eller mer er bra for AAA (RH03) batterier.

Det er også viktig å ha en lader tilpasset opplading av batterier med høy kapasitet. Har du en litt gammel lader, kutter den kansje ut ladingen etter en forhåndsprogrammert tid som er tilpasset gamle NiCd batterier med bare halparten av kapasiteten sammenlignet med de nyere høykapasitetsbatteriene. Da vil ikke batteriene bli helt batteriet er oppladet med den laderen, men du kan omgå dette ved å lade de en gang til med en gang første opplading er ferdig. Det beste er likevel å ha en lader som måler selv når batteriene er helt oppladet så får du garantert full guffe på de. F.eks noe som dette: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=90844

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...