Gå til innhold

Hva er poenget med 24-pin?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

? den forstod jeg ingenting av.

Hvis du mener hvorfor de har godt over til 24 pinner isteden for 20 pinner så er svaret at det er for at nyere prosessorer trenger mer power. De psuene som har 20 pinner har som oftes en 4 pinners kontakt ekstra for å koble til hovedkortet. avergangen til 24 pinner er for å gjøre det sikrere å lettere for brukeren som bygger pc selv.

Edit. Hvis du ikke bruker den 4 pins kontakten kan du brenne opp 20 pins kontakten da det vill gå for mye støm igjennom.

Endret av Fixer'n
Lenke til kommentar

han mener atx-koblingen som skal på hk'et men det tror jeg du forsto:)

var utfor dette problemet på torsdag da jeg skulle bygge en PC for en kammerat! tok godt og vel en time før jeg fant ut at jeg bare kunne hekte av fire pinner :p

Lenke til kommentar
Så hva er poenget med 24 pins da?

poenget er at en bør bruke 24-pins (på 24-pins hovedkort) fordi at det ellers trekkes for mye strøm gjennom de andre slik at koblingene har fare for å bli varme og brenne opp.

har hovedkortet 24-pins kobling BØR en bruke overgang fra 20- til 24-pins selv om det funker uten av denne grunnen.

Og grunnen til at det funker bedre med overgang er at kontaktflaten mellom lederne er større i overgangen enn på hovedkortet, og det kan derfor trekkes mer strøm uten at koblingen blir varm…

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...