Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har jeg for treg internett ?

Anbefalte innlegg

Forst og fremst haper jeg dette er ritkig forum, hvis ikke sa ma jeg bare beklage, nettverk og internett henger jo hvertfall litt sammen :blush:

Please les dette, jeg trenger hjelp, ser kanskje langt ut, men bra forklaring ;)

Anyway, jeg har flyttet til australia og der har familien broadband, adsl. men jeg syns det gar utrolig tregt. tilkoblingen pa "routern" er en dsl kabel til modemet og den andre tilkoblingen er en usb kabel... jeg tror det er her problemet ligger...

Nar jeg connecter internettet star det "internett speed; 1.5Mbps" sa jeg lurer faktisk pa om enten modemet ikke har stotte for usb2, eller om dataen ikke klarer a motta usb 2 "signaler" slik at hovedkortet degraderer det til usb1.1... jeg vet med sikkerhet at hovedkortet stotter usb2, det er et "gigabyte 7n400-L"

for jeg kom hit hadde de kun serviceP1, sa jeg oppgraderte til 2ern. har provd a installere drivere fra cden som var bundlet med mammamordet, men det star at usb2 driverne allerede er installert. sjekke gigabytes hjemmeside ogsa, men de har merkelignok ikke stotte for usb2 drivere for xp pa siden deres :ohmy:

har testet med kameraet mitt (som forovrig stotter usb2) a uploade bilder til det, men det gar for tregt.. akkurat na testet jeg a legge over bilder over til Xd kortet, tok ca 25sekunder for 25Mb, kjapt regnet 1 megabyte /s. er ikke det usb1 a? usb2 stotter vel 480mpbs?!

"d-link dsl200, adsl usb modem" er routern pa en mate, men dsl kabelen er faktisk koblet opp mot FAX maskinen, pa den maskinen star det "high speed, 14.4k"

testet itavisen sin test og der fikk jeg nedlastningshastighet til 210kb/s

jeg bruker bearshare som p2p program, der star det, you're using 100% of your bandwith, videre star det 100%/2048kb/s

sa har jeg altsa 2048kb/s linje? men siden den er koblet inn i usb1/14.4k (latterlig lavt forresten) sa blir min kjare 2048kb/s linje degradert til 210??

det hadde vart utrolig surt hvertfall...

Haper dere tar dere tid til a svare :)

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

usb 2.0 driverne følger sjelden med hk

krever at du har sp1 / sp2 inne, for å oppdatere drivern til hk går du

kontrollpanel, system

-maskinvare

-enhetsbehandling

Dersom usb 2.0 ikke er instalert skal det stå et gult spørsmåltegn øverst der, husker ikke helt texte. For å oppdatere denne, gjelder også dersom du vil oppdatere en eventuell eldre usb 2.0 driver

-oppdater driver

la maskinene søke hos microsoft for driver, husker jeg ikke feil får du spørsmål ang. dette under installasjonen.

og skal bemerke at har vært bort i at selv om at det står at usb 2.0 driver er installert så funger det ikke, men retter seg normalt etter driveren er oppdatert.

Og sjekk også at usb 2.0 er aktivert i bios, vet det finnes en del bioser som under fail safe instillinger setter usb portene til 1.1

Endret av Osse
Lenke til kommentar

jeg har sokt litt pa nettet, og det er visst et usb1.1 modem, fader for noe dritt !

Sett at jeg kjopte et nytt modem, tror dere jeg kunne fatt de 2048kb/s? hm, jeg kan ogsa sporre de folka jeg bor hos hva slags linje de egentlig kjopte !!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...