Demantios Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 ok, takker for hjelpa Lenke til kommentar
kaliber Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 har sjekka litt på mitt parabol-annlegg nå. jeg har 2 hoder på parabolen, men bare et uttak derfra. hvordan blir koblingen da? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 somjeg viste, via dekoder en til dekoder 2 Lenke til kommentar
kaliber Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) prøvde noe som navitas87 sa.. koble en ledning fra lnb out fra dekoder og opp til min tv for å se akkurat samme kanaler som der tuneren står. men det gikk ikke, men det går å koble det slik igjennom video. noen som vet hvorfor akkurat dette ikke går, for det skal da gå.. ? Endret 18. mars 2005 av kaliber Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Ikke LNB out og inn i tv, det går ikke! Du må ta ut signal Fra RF(antenneutgang) på tuner og inn i en fordelingsboks og inn i tv/VHS eller direkte ut av RF og in i TV/VHS. Forstår?. Det er umulig å ta signal ut av LNB out og inn i tv, signalene fra satelitt må omformes! Står bedre forklart her: Den store parabol FAQ! Endret 18. mars 2005 av Navitas87 Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Da jeg proevde aa koble parobolen gjennom lnb out gikk det ikke. Det var fordi den ene sida av ledningen var tynnere enn den andre, saa da maatte jeg hatt en ledning som var stor i begge ender. finnes det? (beklager at ae oe og aa ikke finnes i polen) Lenke til kommentar
doofus Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) For å kjøre to dekodere på en parabol antenne må du ha såkalt twin lnb. Har kjøpt 2 stk. på biltema selv (379 kr,- pr stk 0,6 db) Tar inn både thor og sirius på antenna med to dreamboxer.(i Oslo) Har også et sharp twin lnb hode fra lefdal (05,db kr. 999) men merker lite forskjell fra de hodene fra biltema. Har gått til innkjøp av en triax 100 cm antenne med 4 hoder nå som jeg testet litt igår. Ga faktisk 90% snr stabilt på Astra, thor og hotbird, 93% på sirius... DET er imponerende.. Diseqc switchene på biltema er også helt greie.. du får til 4 og 2 hoder. Det du selvsagt ikke får gjort uten litt spesielle tunere osv . er å dele abonemennts-kort (er i gråsonen rent juridisk også). Doofus Endret 20. mars 2005 av doofus Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 når jeg kobler kabelen videre til dekoder to blir det elendig signalkvalitet. kan det hjelpe med kortere kabler? (50m tilsammen) får opp: Ingen (eller for svake) signaler. (Nokia mediamaster 9802S) Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 50 meter kabel var mye. Kabel burde ikke være mer en 30-40 meter lang. Lang kabel = Masse signal tap/kabeldempning.. Kutt ned på kabel, eller kjøp en linjeforsterker... Kontroler om de "pluggene" som står i enden er festet orntlig. At det ikke er kortluttning eller brudd i kabel.. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 har faktisk en antenneforsterker jeg kan koble på. har jo 4 25meterskabler så jeg sikkert kan skjære i en av dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå