--7 Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Kjøpte kameraet 20.juni 2003 hos XD.no og har tatt ca. 8000 bilder. Nå får jeg ofte slike: http://www.yep.no/feil/ resultater. Hva kan det være, og skal jeg sende kameraet i retur? Kan det f.eks være minnekort e.l.? Hvordan er sjansen for at det blir reparert/erstattet? Som regel kaster man jo ting som blir ødelagt, men dette kostet jo 5000 inkl. minnekort så da blir det litt for galt å kassere det.. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg har sett lignende problemer på HP 850 før. Noen har postet på forumet før om noe som kan være samme feilen. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Dette mener jeg burde falle inn under garantitiden, evt. 5 års reklamasjonsrett med mindre du har utsatt kameraet for støt eller fukt. Lever kameraet der du kjøpte det, og be de sende det inn som en reklamasjonssak. Lenke til kommentar
--7 Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 En måned er gått og konklusjonen i det hele er at det sannsynligvis er CCD-brikken som er gåen, og iflg HP er dette utenfor garantien siden: "Det er dessverre ikke mye vi kan gjøre med dette da kameraet er utenfor garanti." XD.no bare henviste meg til HP, og etter firmwareoppgradering osv. er det altså ikke noe for meg å hente. Hva med reklamasjon? Kamera er under 2 år gammelt. Kan jeg nå henvende meg til XD for å reklamere på produktet? Lenke til kommentar
Rodwelt Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Hvis du tar kontakt med produsenten av kameratet hjelper de deg sikkert. Lenke til kommentar
svas Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 En måned er gått og konklusjonen i det hele er at det sannsynligvis er CCD-brikken som er gåen, og iflg HP er dette utenfor garantien siden: "Det er dessverre ikke mye vi kan gjøre med dette da kameraet er utenfor garanti." XD.no bare henviste meg til HP, og etter firmwareoppgradering osv. er det altså ikke noe for meg å hente. Hva med reklamasjon? Kamera er under 2 år gammelt. Kan jeg nå henvende meg til XD for å reklamere på produktet? Såvidt jeg vet/har hørt er det 2 års garanti på de fleste kameraer. Ett år international garanti og ett år i landet det er kjøpt. Mener du har en god sak er! Lenke til kommentar
Djengis Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Uavhengig av garanti ville jeg hevdet at det er 5 års reklamasjonsfrist på dette kameraet. Dette følger av kjøpsloven. Se for øvrig på feks http://forbrukerportalen.no der du finner mer informasjon om dine rettigheter. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 HP er litt småbitchy med hensyn til reklamasjon... Ring HP pr telefon (81562070) og prat med dem. Når/om de setter seg på bakbena, gå til forbrukerrådet, ta saken derifra via dem Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Slike feil som --7 viste, ser jeg det er snakk om fabrikasjonsfeil. Da gjelder det 5 årsregelen. Hvis det var mer som "slitasje"-deler, ville det gått på 2 årsgaranti.. I http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4/1023964913.16 står avsnittet: "En del selgere avviser reklamasjoner med en påstand om at enkelte deler av varen må forventes å ha en kortere levetid. I en sak om en videospiller har Høyesterett bestemt at ved feil på elektroniske komponenter med lang levetid som ikke krever alminnelig vedlikehold har du krav på gratis reparasjon i hele 5-års perioden." Altså jeg oppfatter din saken gjelder 5 årsgaranti pga "fabrikasjonsfeil".. Hvis det var snakk om knapp/LCD-skjerm som er gåen, ville det vil kanskje kanskje kanksje vært 2 årsgaranti istedenfor??? "XD.no bare henviste meg til HP" - er tull fra XD.no! XD skal forholde seg med kunder og ikke henvende kjøpere direkte til HP og reklamere der. Da må XD korrespondere med HP sjøl om feilen og om hvem skal betale ol. Endret 11. april 2005 av jojo1717 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå