Black Star Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Har nettopp installert Windows XP Pro på nytt, og fått innstallert noen kritiske oppdateringer og SP2. Det gikk helt fint. Men når jeg nå prøver å kjøre noen oppdateringer, får jeg bare "Failed" på alle sammen. Noen som vet hvorfor det som virket for 5 minutter siden plutselig ikke virker nå lenger? Jeg bruker vanlig Windows Update, og jeg kan velge og ta vekk oppdateringer, og kan også bekrefte alt jeg skal ha oppdatert. Men når jeg velger "Installer", så får jeg failed på alt selv før den i det hele tatt har prøvd å downloade oppdateringene. Håper noen kan hjelpe, for nå begynner dette å bli frustrerende etter å ha sittet her noen timer og klødd meg i hodet. Lenke til kommentar
wil Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 jeg har også hatt dette problemet en gang, men da var det, det trådløse nettverket som ikke ville helt. da fikk jeg failed på alle oppdateringene. prøv å slå av alt av annet program du har gående i bakrunnen, se om det hjelper. eventuelt deaktiver brannmur og antivirus. mulig dette hjelper. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Hadde også det samme problemet. da var det antivirus som kødde det til. Deaktivere det å da funka det fint. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Takk for hjelp! Da jeg sto opp i morgen, så virket alt fint selv om jeg ikke hadde gjort noe spesielt. Må ha vært noe tull med internett eller nettverket i går kveld. Jaja, da var det bare å prøve å finne disse dumme USB portene som har forsvunnet... men det får jeg evt. lage en egen tråd om Lenke til kommentar
wil Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 det var et problem som ekisterte på en pc på jobb i forrige uke. løste problemet ved å reinstallere driverne til USB`en så funka alt igjen. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) det var et problem som ekisterte på en pc på jobb i forrige uke. løste problemet ved å reinstallere driverne til USB`en så funka alt igjen. Problemet er at jeg ikke finner noen USB i device manager, og får derfor ikke valgt å reinstallere driverne. Driverne til USB portene på PCI kortet fungerer bra, og de USB portene virker som de skal... det er USB portene på hovedkortet som ikke kommer opp som egne enheter. Det er strøm i de, for jeg får opp ett lys på det jeg kobler til, men det kommer ikke opp ny hardware i Windows og det jeg kobler til de fungerer altså heller ikke. EDIT : Kjøpe en USB hub og koble til en av de USB portene som faktisk virker? Kanskje den beste løsningen... trenger minst to USB porter ekstra. Endret 13. mars 2005 av Afseth Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 er de enablet i bios da? Ja, det skal de da være. Problemet oppsto først da jeg reinstallerte Windows på nytt. De virket fint før det. Prøvde for øvrig å installere Windows enda en gang da de ikke virket... det hjalp heller ikke. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Tok å sjekket Bios'en, og jammen var de ikke disablet. Hvorfor disabler Bios'en USB portene sånn helt av seg selv? Uansett... nå satt jeg alle på "enabled" og nå funker det fint. Takk for hjelpen, alle sammen. Og Fixer'n... du lever jammen meg opp til navnet ditt Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Takk Har vært bortig samme problem selv en gang. Endret 14. mars 2005 av Fixer'n Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Sånn for å fikse et problem som allerede er løst... Dersom du har problemer med "failed" oppdateringer fra windowsupdate noter/kopier KB-nr på oppdateringen, gå til download.microsoft.com og søk på KB-nr. Last ned oppdateringen manuelt. Sp+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå