Gå til innhold

Finner ikke harddisk

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg nytt hovedkort, prosessor, skjermkort og harddisk. Jeg har nå installer xp-profesional på den nye harddisken.

Problemet mitt er at jeg også ønsker å benytte meg av den gamle harddisken min. Denne har jeg satt som slave på samme kabel som ny harddisk (master).

Begge harddisken kommer frem i bios og under device manager i xp. I utforsker derimot, der kommer kun den nye disken frem. Den gamle ser jeg ikke i det hele tatt. Noen som kan hjelpe meg?

Harddisken jeg ikke finner er en Western Digital 80Gb, den ble tidligere brukt i en annen versjon av xp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sikker på at master/slave forholdet er rett? det beste er å sette diskene på CS cabel Select og sette den blå enden av ide kabelen i HK, den sorte enden i disken du vil skal være master og den grå enden i disken du vil skal være slave.

Har du prøv dette, kan du prøve å sette opp disken på en egne IDE kanal.

Lenke til kommentar

Først:

sett den hd som du vil ha som master på master sammen med en cdrom og den andre hardisken setter du på secondary master, (sammen med dvd, brenner) jeg kjøpte meg en ny disk her for en stund siden, jeg fikk ikke til å få den nye opp i windows.

Andre:

Så går du inn i administative verktøy i kontroll panele derreter datameskinbehandling, diskbehandling under lagringsplass så skal det komme opp hardisken aller du skal aktivere den på en måte der. Du Finner sikkert ut av det

Mvh Ken-Gjøran

Lenke til kommentar

Sjekket det som Spectalus sa, før jeg begynte å styre med kabler etc.

Gikk inn på Disk Management. Der lå den gamle disken som "foreign". Da var det bare å importere den. Den står nå med lay out - simple og Type - dynamic, mens den nye disken har lay out - partition og type - basic. Vet ikke om dette har noe å si, men alt ser ut til å fungere nå.

Takk til dere som har kommet med tips :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Buttman på 2002-06-27 17:16 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...