Gå til innhold

< 2-3000,-kr "ARBEIDSSLITER" som varer >5 år-?

Anbefalte innlegg

Som Turnuslege i glissgrente strøk (hvor noen samtaler pluselig bærer preg av nød) innser jeg etter hvert at jeg ikke lenger kan ha en mobil som slår seg av når jeg puster på den eller putter den i lomma.... Etter å ha reddet alle mine mobiler fra slekt og venners søppelkasser siden jeg bøyde meg for mobilpresset, er jeg nå klar for å ta skrittet Jeg trenger altså ALL HJELPEN JEG KAN FÅ PLEASE!!!.

Har brukt malen nedenfor og trenger altså en "arbeids-sliter", telefon mer enn Nintendo i lommeformat hvis dere skjønner:

Funksjoner:

-Kalender: Ikke nødvendig, bør i så fall være så god at jeg kommer til å bruke den

-MMS: trengs ikke

-GPRS: Eh.. vet ikke...?

-EDGE: Eh...

-WAP: ikke nødvendig, men greit å ha

-Kalkulator: Kjekt å ha, ikke 'no must

-JAVA: neppe nødvendig

-Email klient: ikke nødvendig, men kjekt å ha

-Spill: Nei

Form:

-Klapp/"vanlig": "klapp" forlenger vel levetid på skjermen? Åpen for begge, klapp litt vel femi?

-Vekt: under 2 kg ok så lenge den varer i 5 år (og passer i lomma...).

-Antenne: Uvesentlig

-"Støt/sprut/støv-sikker": JA!

Skjerm:

Naturlig nok fordel med best mulig skjerm. Gjerne farge med god oppløsning, men kan også være svart/hvitt.

Pris:

Jeg har mellom 500 og 2500(-3000) kroner til rådighet, kan vurdere å strekke det hvis jeg blir veldig fristet av mp3 og godtt kamera.

Med abonnementsbinding): Nei

Hvis med abbenoment, hvilket? har Chess allerede

Diverse:

-Merke: Kvalitet, minst mulig BUGS og lar seg reparere hvis den går i stykker! Har hørt mye negativt om Nokia, vært rimelig fornøyd med simens tidligere, men åpen for det meste.

-Kamera: Går bra uten, men hvis det først skal være kamera bør det være god nok oppløsning til at det kan brukes til noe fornuftig.

-Videokamera: Trenges ikke.

-Symbian: Trengs ikke

-Triband: JA det er vel en fordel for best dekning?

-Infrarød port: Ja gjerne, har en gammel laptop med IR.

-Bluetooth: Gjerne, men ikke nødvendig bruke penger på.

-Minne: Hvis telefonen har et godt kamera eller f.eks MP3 - spiiller bør vel minne stå i stil

-Minnekort?: Ikke nødvendig, men hendig.

-Polyfoniske ringetoner: Ikke nødvendig (finns det uten fremdeles?)

-MP3: Kjekt, men er ikke villig til å betale veldig mye ekstra.

-Radio: som over

-3g(UMTS): Eh... vet ikke?

-Wlan: Har en WLAN-router i stua, dermed kjekt men ikke viktig.

-Mulighet for GPS: Hadde vært kjekt, men er nok ikke villig til å betale prisen

-Batterilevetid: VIKTIG!

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? (Kun sms, eller ringing?

Har vel redgjort for behovet ovenfor, trenger en mobil som virker og fungerer bra som TELEFON..!

Håper noen har tips om den rette telefonen for meg. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Nokia 5100 og det er en en telefon som tåler litt julig. Klarte og kvitte meg med min og vinduet på bilen i 70 kmt. Ikke spørr hvordan men jeg var sikker på att den var død når jeg stoppet og hentet den, men den lever i beste velgående enda. Pluss att den ligger og slenger i trucken på jobb. Så den tåler tydelig litt juling.

Endret av Chevelle
Lenke til kommentar
ville satse på en uten fargeskjerm, og med basic funksjoner.

6310i er et eksemepel. Der kan du få maraton batteri som gir veldig mye batteri

6310i er en kjempe god telefon, men med tanke på at han vil ha en telefon som er støt sikker burde han heller velge en Siemens M65!

6310i tåler dog en god del, men M65 BURDE tåle mer..

Jeg ville tatt Siemens M65, men valget er ikke mitt ;)

Lenke til kommentar
ville satse på en uten fargeskjerm, og med basic funksjoner.

6310i er et eksemepel. Der kan du få maraton batteri som gir veldig mye batteri

6310i er en kjempe god telefon, men med tanke på at han vil ha en telefon som er støt sikker burde han heller velge en Siemens M65!

6310i tåler dog en god del, men M65 BURDE tåle mer..

Jeg ville tatt Siemens M65, men valget er ikke mitt ;)

m65 sitt batteri kan ikke måle seg med det man kan få ut av 6310i eller noe av de gamle traverene.

Lenke til kommentar
Såklart, batteriet er noe heeelt annet på Nokia`n..

Men han vil jo samtidig ha en telefon som tåler mye..

Egentlig veldig vanskelig! :hmm:

vil si at 63xx serien vil kanskje tåle mer enn M65. Mye fordi metall rammen på M65 har fått kritikk for å gjøre ettervirkningene av fall verre.

Lenke til kommentar

TAKK FOR GOD OG RASK TILBAKEMELDING!

Doc-Gasse i tenkeboksen

Har sett på både 6310i og M65 samt litt på 5140. Har imidlertid problemer med å finne noen plass som selger 6310i, men har kanskje ikke lett nok...(kelkoo ++)?

Ellers finnes det opptil flere stikk-kontakter i mitt nærmiljø, så noe mindre enn maks batterilevetid er helt greit når andre spesifikasjoner kompenserer. Andre telefoner enn disse som kan anbefales? (Har i tillegg behov for en PDA, men den delen av forumet virker på langt nær så strukturert og aktiv som denne. Har også tatt for gitt at kombinert PDA og telefon betyr "halv kvalitet" på begge deler og neppe er aktuelt..?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...