Tante Pose Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 er ikke all trance verst??? *retorisk* Lenke til kommentar
Calcuta Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Scooter og Dina er IKKE trance, skaff dere litt innsikt før dere slenger ut dritt! Scooter har riktignok lagd noen låter som kan kvalifiseres som trance, men de siste 2-3 årene har de stort sett produsert dancecore, som er en sjanger midt i mellom dance og hardcore, med eurodance-aktige melodier og vokaler og hardere beats/bass slik man kjenner det fra (happy) hardcore. Verste trance-artist er for meg vanskelig å plassere, men Lasgo, 4 Strings (selv om jeg digger 2-3 av låtene deres) og Ian van Dahl er def. blant det verste innen euro-trance; 4 Strings har endel melodic trance og faktisk en tech-trance låt utgitt i tillegg! Endret 13. mars 2005 av Calcuta Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 hadde en låt av dj irene på pc'n en gang GRUUUUSOMT Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Idiotisk topic Er nesten "in" å disse trance om dagen... Musikkfjortizzer.... Er ikke så happy for trance selv, men det går jo ann å holde det for seg selv. Endret 14. mars 2005 av Rs125 Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Den aller værrste må være DJ Promo... det er egentlig litt mer "hardcore" men det er helt jævlig Lenke til kommentar
ratata Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 promo er ikkje mykje trance det heller vil seia scooter, dance nation, driftwood og ian van dahl tykkjer eg kvalifiserer til dårlegast (som eg kjem på i farten that is) calcuta: 4 strings har jo mykje bra?! (diving, into the night osv) mogleg det er litt cheese tho Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 ser at mange her ikke har peil på trance, men min favoritt i denne kategorien er Voodoo & Serano Lenke til kommentar
embark Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 ser at mange her ikke har peil på trance, men min favoritt i denne kategorien er Voodoo & Serano Voodoo & Serano har èn kul sang da: Blood is Pumping. Skrur du opp tempoet på den litt, blir den rå! Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 er ikke all trance verst??? *retorisk* stemmer =p Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Trance er forferdelig dunkemusikk. Men groove coverage er nok verst! Hør på "little june" og "moon light shadow" nesten helt lik! Nei trance, det er vi over! Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 hadde en låt av dj irene på pc'n en gang GRUUUUSOMT Jeg må nesten si meg enig der. Hu er ikke noe å høre på Lenke til kommentar
Calcuta Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Trance er forferdelig dunkemusikk.Men groove coverage er nok verst! Hør på "little june" og "moon light shadow" nesten helt lik! Nei trance, det er vi over! Nok en "lattis" med null peil. Groove Coverage lager dancecore på lik linje med Pulsedriver, Rocco, "Dagens Scooter" og all den møkka der... Her er hovedforskjellen mellom dance og trance (jeg velger å sammenligne eurodance med euro-trance, fordi det er lettest for andre å forstå): Dance -> Simple melodier, ofte tett opptil pop; soft Lite velarbeidede tekster, som oftest "cheesy" vokal Introer bestående av "dempende" melodi og vokal er vanlig Eksempel: Reset og Pacific Blue (også litt trancy saker fra hans side, kanskje spesielt "Hurricane") Trance -> Flere elementer, ikke bare melodi, bass, kicks o.l.; "hardere" enn dance Tydeligere oppbygning, fokus på klimakset Eksempel: Orion Too og 4 Strings (bare til en viss grad) Endret 14. mars 2005 av Calcuta Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Trance er forferdelig dunkemusikk.Men groove coverage er nok verst! Hør på "little june" og "moon light shadow" nesten helt lik! Nei trance, det er vi over! Nok en "lattis" med null peil. Groove Coverage lager dancecore på lik linje med Pulsedriver, Rocco, "Dagens Scooter" og all den møkka der... Her er hovedforskjellen mellom dance og trance (jeg velger å sammenligne eurodance med euro-trance, fordi det er lettest for andre å forstå): Dance -> Simple melodier, ofte tett opptil pop; soft Lite velarbeidede tekster, som oftest "cheesy" vokal Introer bestående av "dempende" melodi og vokal er vanlig Eksempel: Reset og Pacific Blue (også litt trancy saker fra hans side, kanskje spesielt "Hurricane") Trance -> Flere elementer, ikke bare melodi, bass, kicks o.l.; "hardere" enn dance Tydeligere oppbygning, fokus på klimakset Eksempel: Orion Too og 4 Strings (bare til en viss grad) Vel det inngår bass og zynth, det er vel det trance er... Dessuten bryr jeg meg ikk om hva som er hva, jeg dømmer hele skiten, alt hører likt ut! Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Dessuten bryr jeg meg ikk om hva som er hva, jeg dømmer hele skiten, alt hører likt ut! Mange mener at metal ingår vel gitarer med masse distortion og skriking og det er vel det metal er... Dessuten så bryr de seg ikke om hva som er hva, de dømmer hele skiten og sier at alt høres likt ut! Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 hører ikke forskjell på noe av det eg Godt poeng...! Enig! Alt for mye å velge i av dårlig Trance Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Vel det er jo sagt her flere ganger at diverse band som er nevnt ikke er trance... med det kan vi konkludere at en haug med folk som ikke har peiling på trance snakker dritt om det. Det blir like dumt som de som sier at deathmetal suger men hører ikke forskjell på metallica og cannibal corpse... Selv unlater eg å utale meg om trance, for eg kan ganske enkelt ikke en døyt om det. (skal dog si at jeg personlig ikke liker det meste eg har hørt av trance/dance/techno/eurodance/etc..) Endret 15. mars 2005 av TLZ Lenke til kommentar
defzx Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 En kompis av meg kjøpte en ny trance cd, lurer på om det var dimmu borgir det sto, men altså det var det jævligste jeg noen gang hadde hørt. Jeg holder meg til 50 cent her altså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg