700mb Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hvilken farer som kan være knyttet til bruk av Internett, og hva som kan gjøres for å beskytte seg mot disse? Lenke til kommentar
umy Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 http://itpro.no/art/7464.html Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Du kan jo få virus, spyware, bli hacket, svindlet osv. Et av de beste tipsene for å beskytte seg mot disse er å bruke sunn foruft. Du bør også alltid ha oppdatert operativsystem, anti-virusprogram, anti-spywareprogram og nettleser, m.m. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 http://itpro.no/art/7464.html Les den 5 ganger så skulle du kunne alt Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Du kan jo bare angripe problemene med virus, spyware etc med å ta ett stort skritt en gang for alle. Linux. Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Du kan jo bare angripe problemene med virus, spyware etc med å ta ett stort skritt en gang for alle. Linux. Kan da få virus i linux å :!: Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Du kan jo bare angripe problemene med virus, spyware etc med å ta ett stort skritt en gang for alle. Linux. Kan da få virus i linux å :!: Vel, ja det er sant. Men i forhold til Windows så er sjangsen ekstremt liten hvis man bruker pc`n til "vanlig" bruk. Det er ingen hemmelighet Edit: http://www.securityfocus.com/columnists/188 Endret 13. mars 2005 av Xander^ Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Du kan jo bare angripe problemene med virus, spyware etc med å ta ett stort skritt en gang for alle. Linux. Kan da få virus i linux å :!: Vel, ja det er sant. Men i forhold til Windows så er sjangsen ekstremt liten hvis man bruker pc`n til "vanlig" bruk. Det er ingen hemmelighet Hehe også litt av det jeg mente var at det er ikke bare og sprette over til linux om man bruker pcen mest til spill mm. men seff det er mindre virus ol til linux. Men bruker selv begge deler da Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Hehe også litt av det jeg mente var at det er ikke bare og sprette over til linux om man bruker pcen mest til spill mm. men seff det er mindre virus ol til linux. Men bruker selv begge deler da Jeg sitter mesteparten av tiden med XP fordi jeg er kronisk avhengig av css.. Men alt i alt har det en del med at Win er mye mer utbredt enn Linux og OS X. Men der er andre vesentlige faktorer jeg har bitt meg merke i etter å ha prøvd ut en del Linux-distroer..damn, jeg er logget inn som admin hele tiden på min win-boks..jeg kan dele mapper og partisjoner med andre på nettverket med fire museklikk, og andre vitale kommandoer på kort tid uten hindringer. Men når jeg ser på mitt inntrykk av linux, så må jeg så si hver gang jeg skal konfigurere noe, dele noe, eller foreta andre avgjørende kommandoer ha passordet til "root" tilgjenngelig. Det for å slippe å drite på draget og av andre sikkerhetsmessige grunner. Så man ser jo klare fordeler med å kjøre Linux som operativsystem fremfor Windows når det gjelder nettsikkerhet, som trådstarter ville ha svar på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå