Hondaen Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Heisann! Jeg ønsker å lage et VB program med en meny på venstre side. Noe lignende en enkel webside med en venstrestilt frame. Den venstre frame`en skal inneholde et uttal command buttons. Når jeg trykker på en skal det dukke opp en ny form til høyre. Frame`en til venstre skal altså fungere som en slags meny som åpner forms Noen som vet hvordan dette kan gjøres enklest mulig ? :-) mvh Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Den enkleste måten må formodentlig være å lage en rekke med PictureBox-er, en for hver form. Deretter gjemmer og viser du ganske enkelt disse PictureBox-ene etter behov - knapp nummer en viser den første boksen, og gjemmer resten, mens knapp to viser den andre boksen og gjemmer resten osv. Det kan for øvrig være en fordel å legge både knapper og bokser i en såkalt control-array, skjønt helt nødvendig er det ikke. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Alle deler av menyen i PictureBoxer er ganske lett! Gjør alltid slik når jeg trenger en meny. Meny.zip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå