Haaheim Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Er det lett å lære seg SuSe Linux? Har tenkt litt på å gå fra MS , og over til Linux ...er dette lett å lære seg eller må man lese masse bøker? Er det mulig å kunne lært seg det ved å bare bruke det? Takker for svar folkens.... Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 SuSe er et veldig godt alternativ til en brukervennlig distro Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Hvordan er det med filsystemet til Linux? Er det "lignende" Winsdows, eller er det et helsike å finne frem til filer? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 filene til linux ligger på andre steder enn windows ja. men etter par min så er det faktisk veldig enkelt å finne fram i Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) tja... les http://steve-parker.org/articles/others/stephenson - spesielt kapittel 13 - men anbefaler deg å lese hele (Husk at den er et par år gammel nå, og verden har snurret litt rundt siden den gang..) EDIT: Selv om den er ganske gammel, forfatteren har funne sin drøm i Mac OS X, og mye har skjedd innen både windows og linux verdnen, så syns jeg den er et "must" å lese, siden det ikke bare gir et innblikk inn i ting som os og slikt, det gir litt av forhistorien rundt datamaskinen, og forbereder leseren litt for hva han/hun kan forvente med et nytt os. I tillegg er den morsom, og nesten aldri teknisk Kort og godt, en av mine favoritter. Endret 12. mars 2005 av Terrasque Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Hvordan er det med filsystemet til Linux? Er det "lignende" Winsdows, eller er det et helsike å finne frem til filer? Filsystemet til Linux ligner ikke på Windows', men det er veldig logisk bygget opp. I motsetning til i Windows har ikke alle programmer hver sin mappe, og alle brukere sine hjemmemapper er undermapper til /home. Finnes en del informasjon om filsystemet på Linuxguiden. http://www.linuxguiden.no/index.php/Hovedside Edit: woops.... Endret 13. mars 2005 av Gimper Lenke til kommentar
pian Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Filsystemet til Linux ligner ikke på Linux', men det er veldig logisk bygget opp. Huh? Ligner ikke på linux' ?? Jaja, lar tvilen komme deg til gode. Filene i linux havner faktisk mer der man tror enn i windows, hvor du aldri vet hvor det du installerer havner. Og det samme med systemfiler, de bor på faste plasser. Alt du selv eier og har ligger under /home/brukernavn og dermed basta. Ganske enkelt... og du har jo alt fått en del lenker her ser jeg Lykke til! Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Takker folkens...er kjempe-gira på å få meg Linux! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå