Gå til innhold

burde jeg bytte skinning med enchanting

Anbefalte innlegg

Her er da saken:

Presten min er i lvl 29 og har tailor og skinner som yrker. Hun kan bli artisan skinner hvis hun vil. Har tenkt på å kanskje bytte til enchanting, men siden det er dyr skill, og ikke billigere å starte i høy lvl er jeg usikker.

Grunnen til at jeg vil bytte er at jeg har laget en rogue som skal ha skinning/leatherworking.

Blir litt kjedelig med 2 skinne dudes ;) .

Og siden tailor krever litt lær kan jo roguen sende til presten.

Konk: burde jeg bytte til ench?

Et spm om enchanting. Hvis rogues har et sverd som han vil ha beastslay på, og presten kan enchante, hvordan løses da dette hvis sverdet er soulbound?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du begge char's på samme konto kan du ikke enchante ting for roguen din.

Har du tenkt til å lvle begge opp i samme tempo? Hvis ikke kan det være lurt å beholde skinning frem til rundt 50 før du lvler opp enchanting. Du trenger nemlig en god del leather i tailoring, særlig i bager, og det er dyrt å kjøpe de på AH i lengden. Dessuten kan du jo tjene litt på det. Som 50ish er det ikke noe problem å pløye gjennom low lvl instancer for loot, og du kan på den måten lvle opp enchanting enkelt og greit uten at du er konstant fattig.

Lenke til kommentar
Har du begge char's på samme konto kan du ikke enchante ting for roguen din.

Så lenge du kan enchante for deg selv så kan du vel enchante for den andre characteren din eller hva?

Eller har jeg misforstått noe som gjør at du ikke kan enchante for deg selv?

Altså:

Sende våpen i posten - > enchante item -> sende tilbake

Lenke til kommentar
Problemet er at alle gode items er enten bop eller boe, noe som gjør det umulig å overføre dem hvis du har brukt de.

Joda, men hvis alt du skal gjøre er å enchante for en alt, så passer du vel litt bedre på.

Mange av de beste tingene er bind on pickup, de vil du ikke klare å få enchantet av en annen char på samme konto. Du kan ikke sende noe som er soulbound, og du kan jo ikke ha begge karakterene inne samtidig. BoE er selvsagt ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Mange av de beste tingene er bind on pickup, de vil du ikke klare å få enchantet av en annen char på samme konto. Du kan ikke sende noe som er soulbound, og du kan jo ikke ha begge karakterene inne samtidig. BoE er selvsagt ikke noe problem.

Nei, selvfølgelig, det blir litt vanskelig med bop

Lenke til kommentar

Hvis du har tenkt til å gjøre det på den måten går det selvsagt, men da må du sende alt utstyr til enchanteren din før du tar det på (forutsatt at det er bind on equipped). Det er litt tungvindt så klart, men går. På høyere lvl vil derimot det meste av bra utstyr være bind on pickup.

Lenke til kommentar

Jeg er enchanter, som den eneste i guildet. Det er rett og slett ikke vits med mer. Enchanting er ene og alene det mest slitsomme , dyreste og mest plagsomme proffessionet man kan ha. Man ER avhengig av andre guildmedlemmer som pumper postkassa full med grønne items. Det er hjerteskjærende å disenchante så mye bra og verdifulle grønne items - og jeg blir kvalm daglig.

Greit, opp til 50 i skill så får man også skillpoints for å disenchante, men på lvl50 stopper det for deretter bare gjelde enchanting. Ja når man disenchanter får man jo ingredienser, og man kan sette igang å pleie skillen sin ved å enchante sitt eget utstyr om og om igjen, for å enchante bare andre er det samme som å bruke 3mnd på å få skill på 75.

Så får man det man egentlig er ute etter, nemlig beastslaying, demonslaying og andre enchanter som gir glow osv. Men kan man trene dette? Nei det må enten kjøpes for dyre dommer på AH, droppe en sjelden gang av random mobs eller bli tilsendt av en venn ellewr guildmedlem som har funnet det. Ja - så har du disse enchantene. Men når folk først skal ha enchant av deg, så kan du banne på du iallefall mangler en ingrediens. Glowing Shards og Large Glimmering Shards f.eks, er jo utrolig "ofte" man kommer over. Ellers så har man jo Large Fangs som dropper av mobs med hoggtenner der ute.

ALDRI har man det man trenger, hvis man ikke går på AH og betaler tåpelige blodpriser på buyout for å få gjort det folk ber om innen rimelig tid. Helt på trynet, så jeg anbefaler så faensmeg ikke enchanting til noen, og det holder med toppen ÈN enchanter i et guild. Alt annet er bare tåpelig.

Men forskjellige meninger!

Edit: Jeg hadde herbalism/alchemy før, og ruslet opp til level 200 på begge i løpet av 2-3 dager. Har holdt på en uke eller to nå som enchanter, med et guild som HELE tiden har sendt meg utrolige mengder grønne items, og skillen min er atm. 190. Horribelt er det .. hehe! Men for all del! Go enchanting!

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...