Gunder1 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304815&cks=PRL Eller dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304558&cks=PRL Endret 13. mars 2005 av Gunder1 Lenke til kommentar
underground Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Vil da tro at ultra kortet er best, men den prisen på det GT kortet var jo hårreisende. er jo nesten like dyrt. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Vil da tro at ultra kortet er best, men den prisen på det GT kortet var jo hårreisende. er jo nesten like dyrt. Sant det, men se på hastigheten på Gt kortet... 400x1200 Mot Ultras 400x1100 Lenke til kommentar
Haslum Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Så du vil si at du skall kjøpa det kortet som har 100 mer i speed. Enn eit ultra kort. Tvert om guten min... Lenke til kommentar
bidz Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Hvis du skal kjøpe deg kort, så kjøp dette: XFX Geforce 6800 Ultra - 3499,- hos MPX.no - en av de beste 6800 Ultra kortene (mitt klokker til 475/1300, men med voltmod burde det lett gå høyere). Det er klokket til 425/1100 som standard. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Hvis du skal kjøpe deg kort, så kjøp dette: XFX Geforce 6800 Ultra - 3499,- hos MPX.no - en av de beste 6800 Ultra kortene (mitt klokker til 475/1300, men med voltmod burde det lett gå høyere). Det er klokket til 425/1100 som standard. Det selges ikke lengre ser det ut til.. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Har et Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3 AGP, "Ultra/2400",2ns,DVI, Retail til 3549,- selv. Dette kortet hadde faktisk 1.6ns istedet for 2ns. Så jeg har altså samme RAM som GLH og ultra. Jeg greier glatt å klokke 1200MHz+ på dette kortet. GPU var jeg riktignok ikke så heldig med og greier tett oppunder 400MHz. Når det gjelder trådstarters spørsmål så ville jeg valgt Ultra kortet. Det koster jo bare litt mer. 400/1200MHz på GLH kortet er i Enhanced Mode. Men, he, he. Dette er jo litt sånn diffust. Man vil ikke gjøre noe dårlig kjøp uansett hva man måtte velge av de to. Jeg ville uansett hatt et Ultra kort bare for å ha et ekte Ultra liksom. Selv om det ikke betyr noe som helst og at GLH kortet er vel så bra. Ultra kortet har jo også 2 stk. Molex tilkoblinger mot GLH GT's 1 stk. Vet ikke i hvilken grad 2 stk. Molex vil kunne stabilisere kortet under overklokking. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Hvis du skal kjøpe deg kort, så kjøp dette: XFX Geforce 6800 Ultra - 3499,- hos MPX.no - en av de beste 6800 Ultra kortene (mitt klokker til 475/1300, men med voltmod burde det lett gå høyere). Det er klokket til 425/1100 som standard. Det selges ikke lengre ser det ut til.. Hm. utsolgt ja.. Merkelig BFG Tech 6800 Ultra er jo et godt kjøp også, til 3795,- Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Må handle fra Komplett, da jeg har returnert et GLH kort som ikke funker som det skal ( http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=388693&hl= ) Spørsmålet er hvis det er feil på kortet om jeg skal bytte det i Ultra versjonen som koster kun 50 kroner mer Tror jeg kommer til å gå for Ultra kortet, hvis de finner ut at det er feil på GLH kortet mitt Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Har et Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3 AGP, "Ultra/2400",2ns,DVI, Retail til 3549,- selv. Dette kortet hadde faktisk 1.6ns istedet for 2ns. Så jeg har altså samme RAM som GLH og ultra. Jeg greier glatt å klokke 1200MHz+ på dette kortet. GPU var jeg riktignok ikke så heldig med og greier tett oppunder 400MHz. Når det gjelder trådstarters spørsmål så ville jeg valgt Ultra kortet. Det koster jo bare litt mer. 400/1200MHz på GLH kortet er i Enhanced Mode. Men, he, he. Dette er jo litt sånn diffust. Man vil ikke gjøre noe dårlig kjøp uansett hva man måtte velge av de to. Jeg ville uansett hatt et Ultra kort bare for å ha et ekte Ultra liksom. Selv om det ikke betyr noe som helst og at GLH kortet er vel så bra. Ultra kortet har jo også 2 stk. Molex tilkoblinger mot GLH GT's 1 stk. Vet ikke i hvilken grad 2 stk. Molex vil kunne stabilisere kortet under overklokking. Mitt Gainward 6800GT har 2 molex kontaker! Det er en 4-pin "strøm støpsel" som ender ut i 2 molex kontaker! Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Må handle fra Komplett, da jeg har returnert et GLH kort som ikke funker som det skal ( http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=388693&hl= )Spørsmålet er hvis det er feil på kortet om jeg skal bytte det i Ultra versjonen som koster kun 50 kroner mer Tror jeg kommer til å gå for Ultra kortet, hvis de finner ut at det er feil på GLH kortet mitt Leste tråden din. Og joda, ser ut til at du rett og slett har fått et mandags kort som ikke greier de annonserte klokkefrekvensene. Om du velger et Ultra eller GLH på nytt igjen så er det egentlig ganske likegyldig. Får du "friske" og normale eksemplar så vil der ikke være store forskjellen. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Har et Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3 AGP, "Ultra/2400",2ns,DVI, Retail til 3549,- selv. Dette kortet hadde faktisk 1.6ns istedet for 2ns. Så jeg har altså samme RAM som GLH og ultra. Jeg greier glatt å klokke 1200MHz+ på dette kortet. GPU var jeg riktignok ikke så heldig med og greier tett oppunder 400MHz. Når det gjelder trådstarters spørsmål så ville jeg valgt Ultra kortet. Det koster jo bare litt mer. 400/1200MHz på GLH kortet er i Enhanced Mode. Men, he, he. Dette er jo litt sånn diffust. Man vil ikke gjøre noe dårlig kjøp uansett hva man måtte velge av de to. Jeg ville uansett hatt et Ultra kort bare for å ha et ekte Ultra liksom. Selv om det ikke betyr noe som helst og at GLH kortet er vel så bra. Ultra kortet har jo også 2 stk. Molex tilkoblinger mot GLH GT's 1 stk. Vet ikke i hvilken grad 2 stk. Molex vil kunne stabilisere kortet under overklokking. Mitt Gainward 6800GT har 2 molex kontaker! Det er en 4-pin "strøm støpsel" som ender ut i 2 molex kontaker! Hæ? Hva mener du? Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Hvis du har sett en vanlig 20 pins strømkontakt til pc så er det 4 slike pins som stikker ut fra grafikkortet mitt og ender i to molex kontakter.> Ble det bedre nå? Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg ville ha kjøpt GT GLH-kortet. Vet ikke om standardinstillingene viker fra GT-standarden, men med 1,6ns minne, burde det jo være litt mer å hente. En annen ting er at GT kortene problemfritt kan brukes sammen med nVsilencer5, noe jeg anbefaler. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Hvis du har sett en vanlig 20 pins strømkontakt til pc så er det 4 slike pins som stikker ut fra grafikkortet mitt og ender i to molex kontakter.> Ble det bedre nå? Har du bilde? Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg ville ha kjøpt GT GLH-kortet. Vet ikke om standardinstillingene viker fra GT-standarden, men med 1,6ns minne, burde det jo være litt mer å hente. En annen ting er at GT kortene problemfritt kan brukes sammen med nVsilencer5, noe jeg anbefaler. Passer ikke nVsilencer5 på Ultra kortene? Gainward kortene har såpass bra kjøling at det ikke vil lønne seg å bytte den ut med en slik tror jeg. Dessuten kan man regulere de 2 viftene ved hjelp av Gainward's Expert Tool slik at de ikke blir så bråkete. En annen ting er jo at kjølingen står i stil til resten av kortet og det hele ser helt rått ut Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg ville ha kjøpt GT GLH-kortet. Vet ikke om standardinstillingene viker fra GT-standarden, men med 1,6ns minne, burde det jo være litt mer å hente. En annen ting er at GT kortene problemfritt kan brukes sammen med nVsilencer5, noe jeg anbefaler. Passer ikke nVsilencer5 på Ultra kortene? Gainward kortene har såpass bra kjøling at det ikke vil lønne seg å bytte den ut med en slik tror jeg. Dessuten kan man regulere de 2 viftene ved hjelp av Gainward's Expert Tool slik at de ikke blir så bråkete. En annen ting er jo at kjølingen står i stil til resten av kortet og det hele ser helt rått ut Kort-layouten på referansedesignet er jo den samme for GT og Ultra (med små unntak), så minne og GPU er jo plassert riktig. Men Ultra-kortene tar som kjent opp to kortplasser - men braketten som følger med nVsilencer (altså for å sette i det "tomme" PCI-sporet) får man gjort svært lite med om man har et ultra-kort. nVsilencer blåser jo luften ut på kabinettets bakside, men det følger ikke med noen dobbelt-brakett som man kan skifte ut med Ultra-kortets dobble. Altså er man nødt til å bore hull i braketten på ultra-kortene, for å få noe luftflyt. Her er en tråd angående problemet: http://www.ocforums.com/showthread.php?t=343539 Joda, jeg tviler ikke på at Gainwards kjøleløsning er bra - men nVsilencer5 har gitt meg hakeslepp i de testene jeg har lest. I en test gikk LOAD-temperaturen ned med 19 grader sammenlignet med stock! Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg ville ha kjøpt GT GLH-kortet. Vet ikke om standardinstillingene viker fra GT-standarden, men med 1,6ns minne, burde det jo være litt mer å hente. En annen ting er at GT kortene problemfritt kan brukes sammen med nVsilencer5, noe jeg anbefaler. Passer ikke nVsilencer5 på Ultra kortene? Gainward kortene har såpass bra kjøling at det ikke vil lønne seg å bytte den ut med en slik tror jeg. Dessuten kan man regulere de 2 viftene ved hjelp av Gainward's Expert Tool slik at de ikke blir så bråkete. En annen ting er jo at kjølingen står i stil til resten av kortet og det hele ser helt rått ut Kort-layouten på referansedesignet er jo den samme for GT og Ultra (med små unntak), så minne og GPU er jo plassert riktig. Men Ultra-kortene tar som kjent opp to kortplasser - men braketten som følger med nVsilencer (altså for å sette i det "tomme" PCI-sporet) får man gjort svært lite med om man har et ultra-kort. nVsilencer blåser jo luften ut på kabinettets bakside, men det følger ikke med noen dobbelt-brakett som man kan skifte ut med Ultra-kortets dobble. Altså er man nødt til å bore hull i braketten på ultra-kortene, for å få noe luftflyt. Her er en tråd angående problemet: http://www.ocforums.com/showthread.php?t=343539 Joda, jeg tviler ikke på at Gainwards kjøleløsning er bra - men nVsilencer5 har gitt meg hakeslepp i de testene jeg har lest. I en test gikk LOAD-temperaturen ned med 19 grader sammenlignet med stock! Nå er det jo slik at Gainward sine GT kort også tar opp en PCI slott. Akkurat som på Ultra kortene Hvilke temps har du? Jeg har rundt 50 grader Idle med vifter på 50% og sikkert oppe i 65 grader på full last. Og vifter da på 70%. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Nå er det jo slik at Gainward sine GT kort også tar opp en PCI slott. Akkurat som på Ultra kortene Er det ikke slik at alle GT kort tar opp bare en kortplass? Sikker på at du ikke mente det stikk motsatte? Uansett, hvis Gainward sine Ultra-kort krever bare en kortplass, så er jo det positivt, synes jeg. Kjølingen din høres bra ut. Personlig har jeg ikke "konvertert" til NV40 enda, sitter med et FX5900-kort. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Nå er det jo slik at Gainward sine GT kort også tar opp en PCI slott. Akkurat som på Ultra kortene Er det ikke slik at alle GT kort tar opp bare en kortplass? Sikker på at du ikke mente det stikk motsatte? Uansett, hvis Gainward sine Ultra-kort krever bare en kortplass, så er jo det positivt, synes jeg. Kjølingen din høres bra ut. Personlig har jeg ikke "konvertert" til NV40 enda, sitter med et FX5900-kort. Nei, Gainward har en helt egen kjøleløsning som tar opp PCI plassen under. De har samme kjølingen på GT og Ultra. Dessuten er Gainward de eneste som leverer GT kort med 2 DVI utganger. Alle andre leverandører leverer 2 x DVI kun til Ultra. Ser forresten at i de testene jeg leser av Gainward GT kort så tar kortene riktig nok opp en PCI plass. Men de har ikke sånn dobbel PCI brakett fordet. Slik som ultra kortene. Det rare er jo at mitt ser helt likedann ut med har denne doble PCI braketten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå