Akhsawe Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hei alle eiere av Zen Micro Mp3 spiller! Har noen spørsmål jeg håper å få svar på av en lykkelig eier av Zen Micro Jeg har falt fullstendig for den, og tror dette er det beste kjøpet, kanskje? Jeg vil gjerne bruke diktafonen til å ta opp forelesninger...Er dette mulig i forhold til kvalitet på opptaket, og går det an å justere kvaliteten? Hvor mye plass (mb) bruker et opptak av lyd i forhold til tid? Hvor brukervennlig er spilleren i forhold til utvalget av spillere på markedet? Jeg har lagt merke til flere innlegg der "jack`en"/headsetinngangen har løsnet, eller til og med falt ut. Er dette et vanlig problem, eller tilfeldig? Hvis noen andre vet om et bedre alternativ enn denne spilleren, er det fint om dere gir meg noen tips ...Mine krav er: - Radio - God lagringskapasitet - God lydkvalitet - Brukervennlig - Fint design - Diktafon med god kvalitet på lydopptak - Oppladbart batteri Alle svar tas imot med stort takk! -Sultana- Lenke til kommentar
Even. Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Selv har jeg mindre bra erfaringer med creative sine spillere. Synes den der scrollgreia blir altfor tungvindt og upresis i motsetning til apples scrollhjul som fungerer helt utmerket. Ellers så har jo creativen bra batteritid Apple har satt ned prisen på sin Ipod Mini og jeg ville heller kjøpt den. Lenke til kommentar
Akhsawe Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Hei EvoZ Takk for svar! Jeg har sett på apple ipodmini...Det jeg savner ved den er radio og lydopptak. Den har likevel mer lekkert design enn Creative Zen Micro, det er jeg helt enig i. Var nettopp innom HiFiklubbens hjemmeside, og fant et nytt alternativ: Argon 1081 HDD. Er det noen som har erfaringer med denne spilleren? Finner lite om den på nettet, men har erfaring med at HiFiklubben selger gode lyd- og bildeprodukter... -Sultana- Lenke til kommentar
manav Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) hehe.. glad i sånne smilies du.. I hvertfall, leser du rundt på forumet vil du se at en del har hatt problemer med zen micro. Batteritiden er veldig dårlig, jeg fikk selv tynt ut fem timer på det meste. Og så har vi de beryktede "headphone jack" feilen. En produksjonsfeil på disse modellene som gjør at hodetelefonene "løsner" fra spilleren og forstyrrer lyden. Jeg var ellers kjempe fornøyd med spilleren og hadde ingen problemer med touch paden. Men går du inn på creative sine forum kan du lese om folk som har byttet inn sin micro fire ganger allerede pga nevnte produksjonsfeil. Derfor valgte jeg å få igjen pengene mine og har isteden bestilt en Ipod Mini. Jeg vet ikke noe om andre mp3spillere så jeg kan derfor ikke ambefale deg noen, bare gi deg en lite advarsel om hva som muligens kan vente deg om du velger zen micro Endret 13. mars 2005 av manav Lenke til kommentar
tommy18 Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Var jeg deg ville jeg styrt unna Zen Micro. Jeg ble misfornlyd med en gang la drittspilleren i min hånd - klumpete og ikke pen å se på. Jeg ble enda mer misfornøyd når jeg skulle ta spilleren i bruk, ekkel navigering med den touch pad'en. Nesten sånn at jeg gruet meg til jeg skulle skifte sang. Batteritiden, som andre sier, er elendig. Står 12 timer på pakka. jeg fikk 1/3 av den tiden. Spilleren tålte ingenting heller, minijack kontakten ble løs, og da hadde jeg behandlet spilleren pent! Det var som natt og dag når jeg på torsdag fikk min Ipod Mini 6Gb og med 18 timers batterikapasitet! :!: Lenke til kommentar
Akhsawe Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Tusen takk for svar! Jeg tror ikke at jeg kommer til å skaffe meg en Zen Micro, etter å ha lest beskjeder på dette forumet, og på Creatives egen hjemmeside. Det virker som det er mange der ute som har hatt flere problemer med samme produkt... Takk for alle advarslene og for at dere opplyste meg om problemer angående Zen Micro... -Sultana- Lenke til kommentar
olaman Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 tommy18, når minijack-utgangen gikk istykker, fikk du tilbake pengene eller bytta da? Har ikke opplevd noen problemer med min enda, og lydkvaliteten er etter min mening - Topp! Lenke til kommentar
thewizard Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 dama kjøpte seg en zen micro! den holdt vel i 14dager før den hang seg helt.. fikk ny fra creative med en gang! gikk på elkjøp der hun hadde kjøpt den og leverte den tilbake før tredve dager hadde gått og fikk pengene tilbake! kjøpte seg en ipod mini som hun er kjempefornøyd med! Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 tommy18, når minijack-utgangen gikk istykker, fikk du tilbake pengene eller bytta da?Har ikke opplevd noen problemer med min enda, og lydkvaliteten er etter min mening - Topp! Jeg opplevde det samme! Og jeg leverte den bare tilbake[brukte angrerett jeg da] Tok meg vel en drøy måned før den ble sendt tilbake før pengene var på konto! PCutstyr.no Lenke til kommentar
Lachrymol Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Tydeligvis mange skrekkeksempler på Zen Micro, men jeg må nesten legge til at jeg er en kjempeførnøyd bruker. Fikk først en som hadde hodetelefonfeilen, men den nye jeg fikk byttet i har fungert perfekt. 10-12 timer batteritid og alt er i skjønneste orden. Skjønner at du blir skeptisk, men vil bare legge til at dette er feilproduksjoner (som det dessverre tydeligvis er mye av) og ikke generelle dårlige egenskaper. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Skjønner at du blir skeptisk, men vil bare legge til at dette er feilproduksjoner (som det dessverre tydeligvis er mye av) og ikke generelle dårlige egenskaper. ...som fixes gratis innen garanti-tiden på verksteder.. Lenke til kommentar
Lachrymol Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Skjønner at du blir skeptisk, men vil bare legge til at dette er feilproduksjoner (som det dessverre tydeligvis er mye av) og ikke generelle dårlige egenskaper. ...som fixes gratis innen garanti-tiden på verksteder.. Eller byttes i en ny på stedet du kjøpte den, ihvertfall hos Datakjeden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå