Gå til innhold

Hvorfor compositt bedre enn S-VIDEO på min TV?

Anbefalte innlegg

Jeg har en en litt eldre 21" TV som DVD spilleren min er koblet til.

Tven har ikke compsitt inngang, bare scart.

- Bruker jeg vanlig scart kabel mellom DVD spiller og TV blir bildet svart hvitt (annet spm: hvorfor)

- Da må jeg til med en scart-adapter (har tilfeldigvis mulighet for s-video inngang) som tilkobles compositt kablene, for at så adapteren går inn i scart-tven, da blir det farger.

- jeg fikk da nylig tak i en overkills monster s-video kabel, og tengte jeg ville bruke denne kabelen i stedet for RGB (gul) video kabelen, så tok ut den gule kabelen og koblet til s-video kabelen i adapteret. Når tven så ble slått på, kom det ikke bilde, bare lyd. Det finnes en "tapp" på adapteren for en eller annen instillingsmulighet, (hva?) dyttet uansett den til motsatt side, og bildet kom, men bilde skurrete... :dontgetit:

Ville sikkert ikke sett forskjell på min TV allikevel, men er nysgjerrig på hvorfor..

Noen som kan svare meg på noen av disse spørsmålene? Takker :D

Edit: skrivefeil

Endret av Deuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg fikk da nylig tak i en overkills monster s-video kabel, og tengte jeg ville bruke denne kabelen i stedet for RGB (gul) video kabelen

slik gul en er IKKE RGB det er composite signal som er dårligere enn Svideo.

Teoretisk kvalitetsrekkefølge

composite(gul enkel phono)->Svideo->SCART (med RGB støtte)->Component (3 seperate phono plugger for bilde)

Lenke til kommentar

dvd spilleren din er sikkert satt opp til å sende svideo over scart. Noe tven din kanskje ikke støtter. i tilfelle har den kanskje 3 a/v modus (hos meg ext1 2 og 3 pluss svideo) Dersom det er mulig så prøv andre modi enn den du får sort hvit i. prøv også andre oppsett på dvd spilleren, med eller uten rgb med eller uten svideo. Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...