Gå til innhold

Ny CL56, ka dokk tru? + Drivere?

Anbefalte innlegg

Har nå bestilt min nye CL56, her er specs:

• CL56 barebone bærbar PC m/ATI 9700-128 15" SXGA+, 10/100, 56K, FW, DVD+/- RW
  • Intel Wireless LAN Mini PCI Card 54MBPs
  • Intel Pentium M 755 2,0GHz FSB400
  • Hitachi Travelstar ATA/100 80GB 5400RPM
  • Compal Intern Bluetooth modul for CL56.
  • 2x Kingston 512MB 400 MHz

Prisen endte på 12 921 kroner eks. mva, når jeg slang på noen DVD-er og CD-er med det samme.

Hva tror dere om denne? Bør vel holde noen år.

En ting jeg har fundert litt på; har sjekka www.compal.com uten å finne CL56 under drivere. Er det dårlig med driver/BIOS-oppgraderinger? Har fått med meg at det følger med en CD, men det hadde jo vært fint å kunne oppgradert med tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har omtrent samme maskin selv (2mnd gammel), 1,7 ghz den store forskjellen samt at jeg valgte en 60gig 7200rpm disk isteden (fantes ikke større). Med tanke på det tunge grafiske arbeidet jeg skulle gjøre prioriterte jeg fart på disk fremfor kapasitet (har kjøpt en ekstern 300gig istedet høhø).

Hva angår oppdateringer og drivere så vet jeg ikke, har ikke hatt problemer så har ikke kikket.

Lenke til kommentar

Jeg har en Zepto Znote 4200 som jeg antar er identisk med den du har bestillt. Drivere kan lastes ned fra Zepto

Er veldig godt fornøyd med maskinen, selv med 1.6 ghz prossessor og 5400 hd, er den kjapp som bare det. Det er en stor fordel med 1 gig ram, selv har jeg 2 gig ram, det er nok i overkant selv om jeg jobber itt med lyd/bilde. Masinen er tilnærmet lydløs.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Har nå bestilt min nye CL56, her er specs:
  • CL56 barebone bærbar PC m/ATI 9700-128 15" SXGA+, 10/100, 56K, FW, DVD+/- RW
  • Intel Wireless LAN Mini PCI Card 54MBPs
  • Intel Pentium M 755 2,0GHz FSB400
  • Hitachi Travelstar ATA/100 80GB 5400RPM
  • Compal Intern Bluetooth modul for CL56.
  • 2x Kingston 512MB 400 MHz

Prisen endte på 12 921 kroner eks. mva, når jeg slang på noen DVD-er og CD-er med det samme.

Hva tror dere om denne? Bør vel holde noen år.

En ting jeg har fundert litt på; har sjekka www.compal.com uten å finne CL56 under drivere. Er det dårlig med driver/BIOS-oppgraderinger? Har fått med meg at det følger med en CD, men det hadde jo vært fint å kunne oppgradert med tiden.

Jeg fant noe her (se langt nede på siden) :

http://www.bizcom-us.com/support/TechSuppo...ownloadPage.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...