Jørnan Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 På pc`ene kan du velge skjermkort, lydkort, nettverkskort, minne, ram osv, men på mobiltelefonene kan du ikke det. Vil det snart komme skreddersydde mobiltelefoner, som du f.eks. kan bytte ut kamera til CIF, VGA eller SVGA? Det er ikke så mye det er mulig å bytte ut. Minne trengs ikke å byttes ut, for da forsvinner poenget med minnekort, men som jeg skrev over så kunne kamera byttes ut. Kanskje prosessoren også? Det hadde vært veldig fint å kunne bygge sin egen telefon. Trengte ikke å være så mye å bytte ut, men kanskje et par versoner av hovedkortet, kamera, prosessoren og skjermen. Da måtte du kanskje fått ny software, men det går på pc, så hvorfor ikke på mobiltelefoner også? Vet noen om dette vil komme i fremtiden, eller om noen tror det kommer snart? Syns det er litt dumt å lage mobiler som f.eks SE T610 og T630, eller K750 og D750, når det er så veldig få forskjeller. Da er det enklere å bytte ut ting manuelt. Syns noen andre dette var en god idé også? Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hadde ikke tenkt på det før. Men god i idè. Om noen år er vell alle mobiler som små pcer så. Hvorfor ikke? Hadde vært kosli det Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Den ideen hadde gått opp for meg for en stund sida å. Jeg tror det kommer jeg. Når det blir marked for det så.... Ingenting skjer med mindre det er lønnsomt..... Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Har hatt planer om å "bygge" min egen telefon. Siden jeg har mangler noen delen har jeg aldri nådd målet. Hadde vært veldig kult om man kunne bytt prosserorer og saånt ja. Vil tippe det ikke vil ta så langt tid(3-4år?) før man får gjort den jobben. Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 DEt hadde vært utrolig GENIALT! Jeg ville hatt 7610 med superduper skjerm og taster, og gitt faen i det andre:P Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Gode nyheter. Her er stedet. Masse deler til Nokia og Sony Ericsson. Har-alt-mulig-stedet for mobiltelefoner. Kanskje jeg skal kjøpe en ødelagt T610 og modifisere den litt. T610 med 2MB minne (som standar) 2MP kamera og Win xp Tror jeg skal "forske" litt på det der. Noen andre også? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Blir vel kanskje litt vanskelig å få dem i de størrelsene som er nå da men... Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) 3310 med MP kamera kanskje Neida. Men tenk for en genial idé å laget P1000. Du bytter bare ut kamera med SVGA kamera, putter inn et 512MB minnekort som standar, lager en 640x320 pikslers skjerm og blir tullionær! (når du er tullionær er du veldig rik) Vet noen om et sted jeg kan kjøpe SVGA kamera (helst til S700i) Og med gode bilder. Så kan jeg se om "pluggen" til S700i passer i P910i Edit: Kom på en ting til. Hva om vi kjøper billige deler til mobiltelefoner, setter de sammen og selger de som håndlagde mobiltelefoner? Og selvfølgelig mye billigere enn produsentene. Så blir vi rike, og til slutt overtar vi hele mobilmarkedet! Da vil jeg kalle meg mobilminister Men så vidt jeg vet er ikke minister noen beskyttet tittel. Kaller ikke de Rema 1000 eller Rimi`s økonomisjef seg for finansminister da? I såfall er jeg fra nå av Mobilminister! Endret 12. mars 2005 av jornan Lenke til kommentar
MarkusG Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Er du sikker på at SVGA er 1280*960? tror det er 800*600 Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Av VGA kameraer er Det QVGA, VGA og SVGA (kanskje QQVGA også) VGA er 640x480. QVGA er quarter VGA, alså 120x160, og SVGA er super VGA. Super er det dobbelte (av en eller annen grunn) da blir det 640x480x2=1280x960. 800x600 har jeg ikke hørt at finnes på mobiler, gjør det det? Kanskje det er SCIF. Men SCIF blir 702x576 (sånn ca tatt i hode) Stemmer ikke det da? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 @jornan; Faktisk, 3310 design, med super-skjerm, minnekort og mp kamera.. Kanskje en mp3 spiller.. MEN du beholder de orginale tastene + menyene.. en slìk telefon ville jeg hatt .. *drømme* Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Hm? Skjønte ikke poenget helt, tror nok snarere at det blir som idag; produsentene (les spesielt Nokia) spytter ut en mengder mobiler med minimale forskjeller. Å gjøre noe annet blir for dyrt, krevende, plassen er tvilsom og egentlig så handler mobiler om et sært samspill mellom komponenter, OS, batteri med mer. Endret 13. mars 2005 av Remerser Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Ja, Remerser, jeg vet at OS kan bli et stort problem, men det må da gå an å forandre på det. Det må kanskje lages nye deksler, og formen må forandres litt, men det går noe om du prøver litt Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Alt går om man vil, men hvem vil? Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Det som kanskje kan skje en gang i fremtiden er at man bestemmer hva man vil ha på telefonen innenfor visse rammer. Dette er gjort i skoindustrien. Man kan velge alt av farger og i tillegg skrive sitt eget navn på skoen. Skoene er selvfølgelig standariserte slik at man ikke kan endre på alt mulig. Dette for å gjøre det billigst mulig for produsenten. Sjekk selv her: http://freestyle.nike.com/id-shop//exit/english/exit.html (klikk <back to nideid> nede til venstre) I mobilverden f.eks. -Tye (T610, 7610..) -Overflate (Alu, børstet...) -Farger -Minnekapasitet -Skjermtype (tft, ufb...) -Oppløsning -Kamera .... Dette bør være fullt mulig om noen år hvis produsentene går inn for det. Men skoene blir laget 99% av maskiner, og hele prosessen fra man bestiller er automatisert. Mobiler har en mindre del av maskinelt arbeid. Derfor er det mulig det blir for dyrt å "lage sin egen mobil". Endret 13. mars 2005 av Shhhh Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Alt går om man vil, men hvem vil? Jeg vil! Kanskje jeg skal starte mitt eget firma Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg fikk høre om en fyr som hadde tatt et digitalt videokamera og satt det sammen med en mobil. Tatt mobildeler inni kameraet. Det ble ganske fett fikk jeg høre. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Tror jeg har sett det kamera/mobilen. Det så ut som et kamera, men du kunne ringe med det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå