Gå til innhold

Morsomt enchanting spørsmål


Anbefalte innlegg

Alle snakker om hvor viktig enchanting er, og hvor kjempebra det er i høy level. Da undrer jeg, hvorfor?

 

La meg ta et eksempel, jeg er nå tailor og kan lage cloak med +8 intelligence og agility.

Da jeg så undersøkte hva noe av det beste enchantingen var, merket jeg at i veldig høy level vil man klare å enchante et våpen til +9 intellect.

I denne lvl har jo sikkert våpenet +12 intellect allerede, og alle andre items i tillegg, så hvorfor i huleste er det så stort å drive med enchanting?

 

Noen fornuftige svar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle snakker om hvor viktig enchanting er, og hvor kjempebra det er i høy level. Da undrer jeg, hvorfor?

 

La meg ta et eksempel, jeg er nå tailor og kan lage cloak med +8 intelligence og agility.

Da jeg så undersøkte hva noe av det beste enchantingen var, merket jeg at i veldig høy level vil man klare å enchante et våpen til +9 intellect.

I denne lvl har jo sikkert våpenet +12 intellect allerede, og alle andre items i tillegg, så hvorfor i huleste er det så stort å drive med enchanting?

 

Noen fornuftige svar?

+12intellect pluss +9 intellect er mer enn bare +12 vettø

Lenke til kommentar

når vi er inne på det.. er det bare meg eller blir enchantingen billigere og billigere? for en stund siden skulle folk ha 50-70s for minor beastslaying nå er vi nede i 40s...

snart vill vi ikke tjene noe på det :no: bare meg som føler dette eller?

Endret av JaWa
Lenke til kommentar
når vi er inne på det.. er det bare meg eller blir enchantingen billigere og billigere? for en stund siden skulle folk ha 50-70s for minor beastslaying nå er vi nede i 40s...

snart vill vi ikke tjene noe på det :no: bare meg som føler dette eller?

Akkurat som med Tailoring. Får jo ingenting for en 10slotsbag. Ca. like mye som man får hos vendor. Forbrukerne tjener på det, men ingen andre.

Lenke til kommentar
Dere må være raske.

 

På burning blade er runecloth bag (14slot) og demonslaying det som er tingen nå.

 

Demonslaying selges for 12g pr stk og runecloth 5g pr bag

morsom, vi skal ikke stresse gjennom spillet for å kunne lage en bag ;)

 

Selv stemmer jeg for bottomless bag (18 slot).

Lenke til kommentar

Jeg taper penger som aldri før på enchanting. Er lvl 160 akkurat nå. For å lage svak blå glow (+3 dmg) på 2H, trenger jeg Toughened Leather Gloves (1,2g på AH) og 4 Soul Dust, som jeg disenchanter av Azure-serien (ca. 1,5g++ i verdi). Skal prøve å selge dette for 3g for å gå i 0 eller litt minus. Helt umulig. Blir møtt av folk som sier at det er altfor dyrt. Ender med at jeg må selge 5 slike enchantments for 1,5g per stk.

 

Så spør jeg dere: Hva ville dere betalt? Synes dere vi enchantere tar for mye betalt?

Lenke til kommentar

Enchanting er for folk som har mange til å gi dem items.. altså du gir alt av cloth og om du har mining alt av ore til andre som lager items til deg. For de som ikke har denne mulighetnen blir det alt for dyrt. Og når du i tillegg må ha med deg bodygards for å komme å lære det siste så blir det for dumt å være enchanter om du ikke er i en seriøs guild.

 

Selv er jeg i en venne guild der en lvl 30 tailor(kan mekke lvl 40 ting dog) og en lvl 46 Blacksmith som kan mekke ting til meg men max lvl 30 ca. Skulle stått at dette var en ekstremt vanskelig prof å få til bra. Har jobbet som faen for å komme meg opp så mye som mulig alene.. men når jeg får vite at jeg må ha med meg 4 40lvl+ for å komme til siste trainern er det like før jeg gir opp hele WoW

Lenke til kommentar

High end enchanting som crusader og lifestealing er jo bra uber da. Det store er hvis du skaffer deg tilgang til essence of air og selger icy chill. Bra med penger å tjene på den slags, og er ikke vanskelig å skaffe seg monopol siden high end enchants er ekstremt vanskelig å få adgang til.

Lenke til kommentar

Ser det er mange enchantere her. Jeg har selv en 2nd character (Night Elf Hunter) som tusler rundt i Elwynn/Westfall, og som har 80 i enchanting-skill.

 

Er det noen som vet om en enkel måte å få tak i det grønne pulvere på? Jeg finner jo alt for lite grønn armor jeg kan disenchante, og det er faktisk ikke så mye av det jeg finner med primary-characteren min som er grønt heller :ermm:

 

Jeg har nesten 40 av det blå pulveret (Soul dust?) som jeg ikke får brukt pga at jeg mangler det grønne.

Lenke til kommentar
Men å være en alene Enchanter kan man tydeligvis bare glemme.. for å finne trainer for å få +225 må man inn i uldaman instancen.. LATTERLIG

Ærlig talt, alle burde ta en tur innom Uldaman uansett. Jeg har vært der og jeg er da sannelig ikke enchanter. Hvis du skal soloe deg igjennom hele wow, uten instances, så synes jeg at din spilleopplevelse må bli veldig trist.

Lenke til kommentar
Dere må være raske.

 

På burning blade er runecloth bag (14slot) og demonslaying det som er tingen nå.

 

Demonslaying selges for 12g pr stk og runecloth 5g pr bag

morsom, vi skal ikke stresse gjennom spillet for å kunne lage en bag ;)

 

Selv stemmer jeg for bottomless bag (18 slot).

Sist jeg sjekket må du ha mooncloth for å lage den, og det er det 4dager cooldown på. Altså 8dager for å lage 1 bag.

 

Tror ikke du blir rik på å selge 1bag pr 8dag på AH akkurat.... Så jeg holder fortsatt en finger på runecloth bag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...