Gå til innhold

Test av MatroxParhelia 128 MB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-27 12:23, Sycrob skrev:

De vil nok få mer ut av kortet med drivere som kommer i fremtiden. Driveren som er brukt på denne benchmarken er jo trossalt en ganske tidlig driver.

Joda, kortet vil sikkert yte bedre, men jeg tviler på at de klarer å fikse SÅ mye mer...

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med xthal driverne kan være den site brikken som skal på plass i puslespillet. Ge force 2 kortene da de kom på markedet var det standard drivere med, etter en stund ble detonator drivene offentliggjort og da sparket jo kortet noe helt sinnsykt fra de andre. Det skal da også sies at Ge force 2 knuste de andre kortene uten detonator driverne også da. Men jeg klarte å overklokke et savage4 pro kort til bedre ytelse enn Ge force 2, klarte hele 27 poeng mere i benchmark 3D 2001. Synd at S3 har gått konkurs :sad:, det siste kortet de lagde var jo et kjempe kort "savage 2000":)

Lenke til kommentar

folkens, det kortet blir ikke bedre enn andre kort fordi det har ikke minnebesparende teknologi slik som ati og nvidia har, husker ikke den rette benevnelsen på det men det fjernet iallefall alt som ikke vistes i bildet. det er det som teller i spill.

det var jo derfor kyro2 kortet slo gforce 2 kortene i spilltestene.

Lenke til kommentar

Bare til orientering:

Matrox tenker ikke framerates i størst mulig oppløsning, men best mulig billedkvalitet.

Les et intervju med Matrox her:

http://www.gamersdepot.com/interviews/matrox/001.htm

I korte trekk sier han vel at de fleste som setter opp oppløsningen til mer enn 1024x768 gjør dette for å bli kvitt alle "urenhetene" dagens skjermkort gir som gjør at man føler grafikken som grumsete. Det Parhelia vil gjøre er å gi et så perfekt bilde som mulig i lavere oppløsning (1024x768). Han mener da at kvaliteten i denne oppløsningen blir så bra at det ikke er nødvendig å kjøre høyere.

Med alle detaljer på fullt i 1024x768, mener han at Parhelia vil slå alle andre kort i framerate i tillegg til å ha en kvalitet ingen andre klarer å matche.

Til de som mener at oppløsningen må høyere for å få et større skjermbilde med flere detaljer og bedre oversikt, har han følgende beskjed: Få "surround gaming" ved å kjøpe flere skjermer.

Så gjenstår det å se om dette stemmer når kortet blir lagt ut for salg med nyeste drivere.

mvh

Jan Arve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...