Gå til innhold

Snøklokker 12. mars 2005

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg syns bildet ditt ble sånn passe bra. Jeg syns den diffuse bakgrunnen (blenderåpning 3,1) oppe i bildet er bra for den leder på en måte blikket direkte mot snøklokkene. Men jeg føler at snøklokkene ble litt overeksponert, for hvite, for de har veldig få detaljer. Snøklokker er jo ganske hvite og at dette med at de har få detaljer etc. ikke kan unngås. Er det noen her som syns det samme som meg?

Syns også at noen av snøklokkene ble litt uskarpe (ser du brukte 1/75 sekund lukkertid, så hvis du ikke brukte stativ (gjorde du det?) så er dette vanskelig å ungå). Men ellers bra bilde. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt enig i at det er overeksponert, jeg kan ikke se noen utbrente områder. Men det vil antakelig se ulikt ut på forskjellige skjermer. Jeg ser ihvertfall tegninger/detaljer også på de hvite snøklokkene..

Jeg likte ikke helt den rotete bakgrunnen, og jeg tror derfor et annet perspektiv ville gjort en bedre jobb. Om du f.eks. hadde klart å ta bildet nedenfra og opp, med himmel som bakgrunn, ville du både få en mindre rotete bakgrunn og et mer spennende perspektiv - i tillegg til at faren for overeksponering ville minket (da hadde både bakgrunnen og blomstene vært lyse).

Å få et slikt perspektiv er ikke lett, særlig om du ikke har stativ, men øvelse gjør mester..

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg så også detaljer i dem, men ikke på alle sammen. Sitter ved en annen skjerm nå (gammel og dårlig crt-skjerm) og der ser snøklokene ikke så utbrente ut. Jeg har lcd-skjerm hjemme. Jeg syns egentlig hvis jeg ser godt etter at bildet ikke er utbrent, så det hjemme også. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...