yahord Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Kan man endre plassen som er tildelt partisjonene uten å måtte reformatere harddsiken? - Kål Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Du kan gjøre det vha f.eks partition magic, MEN merk deg at du kan miste alle data dersom du er uheldig. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Når du skriver plassen, mener du antall GB pr. partisjon, eller "plassen den har i Windows" (Snakker da om C:, D:, E: etc). Hvis du snakker om "kolonene" (D: f.eks), så kan du gå høyreklikke på "Min Datamaskin" -> Behandle -> Disk Behandling. Der kan du endre kolon. (D:, E: etc.) Sikkert dårlig forklart, beklager hvis du ikke skjønner en ting Lenke til kommentar
yahord Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Tingen er at jeg har innsallert Windows i D:\, men der er det ikke mer enn 2 GB plass. Nå driver den å klager over at det er lite plass hele tiden og jeg tenkte at jeg burde legge på en GB til der. Tar jeg feil når jeg tror at når rammen ikke holder så henter den minne fra harddisken, og siden jeg har innstallert XP på D:\ (hvor det bare er 10 mb ekstra plass) så går PC'en saktere? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 2GB til en windows installasjon er litt i minste laget ja, og det går an å øke størrelsen på den partisjonen dersom du har plass på harddisken til det. Dersom du har lite RAM vil maskinen gå treigere fordi den bruker harddisken som RAM. Dette gjør at maskinen vil gå i sirup uavhengig av hvor mye ledig plass du har. Lenke til kommentar
yahord Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 2GB til en windows installasjon er litt i minste laget ja, og det går an å øke størrelsen på den partisjonen dersom du har plass på harddisken til det. Dersom du har lite RAM vil maskinen gå treigere fordi den bruker harddisken som RAM. Dette gjør at maskinen vil gå i sirup uavhengig av hvor mye ledig plass du har. Ja, det er akkuratt det jeg mener. jeg har bare 128 mb ram på akkurat denne PC'en. Derfor går det fort sakte. Jeg har masse ekstra plass på maskinen til den andre partisjonen (på 2 gb). Hvordan Legger jeg over mer plass? MÅ jeg bruke Partition Magic? Lenke til kommentar
yahord Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Brukte Partition Magic 8. Alt er i orden nå. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå