Gå til innhold

Hvilke konserter skal du på snart?

Knofle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet at dere er gode venner og bare koser. :whistle: Synes forresten det er kjempebra at noen gjør det, hadde blitt kjedelig uten.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Men du finner ikke meg der, hoho.
Endret av phfjeld
Lenke til kommentar

Det er da ikke så vanskelig å flytte seg slik at du ikke blir en del av den?

Enkelte ting må man vente seg uansett, man drar ikke på et ungt band, med unge fans, som spiller metal, dersom man forakter mosh pits. De fleste av den typen band oppfordrer jo også til det, så.

Lenke til kommentar
Det er da ikke så vanskelig å flytte seg slik at du ikke blir en del av den?

Mye enklere å bare vifte med albuene når idiotene spretter rundt. Da pleier de å gi seg relativt fort eller flytte seg til et annet sted. Feil at folk som står og nyter musikken skal måtte flytte seg til dårligere plasser fordi en gjeng prepubertale tosker skal kaste seg rundt i mengden som rabiate bikkjer.

Lenke til kommentar

Moshpits er sikkert gøy for de 4-5 Stk som gjør det på en konsert, men de resterende titals folka rundt dem tenker vel mer "Freaks".

Jeg er hovedsaklig på Konsert for å høre musikk, og stort sett kan jeg om ikke alle, de fleste Sangene til artisten/bandet, men som et stort pluss kommer jo Livet rundt konserten, atmosfæren blir en helt annen som forandrer mye av helheten av musikken (...den blir bedre mao). Men Moshpits assosiaserer jeg med folk som ikke kommer for å høre på Musikken, men på Livet - Noe jeg føler blir veldig feil. Muligens er det en Headbangers kode jeg ikke har klart å knekke, men hvordan i alle dager skal en Moshpit forbedre en konsert?

Heldigvis hører ikke jeg på slik bedriten Musikk som inneholder en evt Moshpit, så jeg slipper slike Freak-attacks (:p )

Edit: Hadde det oppstått en Moshpit hvor jeg sto under en konsert, så hadde jeg uten problemer sagt ifra til vedkommende, iform av en Real Bitchslæpp :)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
(...)men hvordan i alle dager skal en Moshpit forbedre en konsert?

Min personlige oppfatning er at en moshpit rett og slett er med på å øke opplevelsen av konserten og gjør den bl.a. langt mer energisk, levende og minneverdig.

Hvor kjedelig blir ikke en konsert med et band som spiller tung og rå musikk når publikum står rett opp og ned og bare klapper når sangene er ferdige?

Moshpits og liv og røre blant publikum er jo et kompliment til bandet om at publikumet faktisk liker musikken!

Er du på konsert med f.eks. yndlingsbandet er det en ubeskrivelig følelse av "awesomness" å høre sangperle etter sangperle bli spilt, samtidig som man synger med, mosher, headbanger og "priser" bandet på denne måten. En god moshpit kan jeg hjertelig anbefale. Det må oppleves, rett og slett.

Edit: Hadde det oppstått en Moshpit hvor jeg sto under en konsert, så hadde jeg uten problemer sagt ifra til vedkommende, iform av en Real Bitchslæpp :)

Deg om det. Og hvordan vet du at du hadde kunne sett hvem som startet pitten? Det vanligste er jo bare at "alle" begynner å dytte på hverandre, og så bare eskalerer det.

Vi mosher ikke for å lage helvete for alle andre, og det er ingen grunn i verden til å derfor angripe.

Liker du ikke at det oppstår moshpit er du enten på feil konsert eller for langt framme ved scenen.

Lenke til kommentar

Hvordan i alle dager klarer man å høre på Musikken samtidig som man drar en Moshpit - er for meg helt utenkelig.

Hvem som starter pitten er for meg totalt likgyldig, det er personen som plager meg som får gjennomgå (..Og nei, vi snakker ikke om et lite dytt eller lignende normaliteter).

Men jah, hadde en moshpit oppstått er jeg på riktig feil konsert, tror jeg var nære på når jeg så Snøras på Garage i Vinter, men heldigvis var det inne og et relativt lukka lokale :)

Lenke til kommentar

16/7 - Valhall på Last Train

edit :

Doom og stonerrock. Valhall ble startet i 1987 av brødrene Ronny og Kenneth Sorkness og trommeslager Gylve Fenris Nagell. På sine tre demoer var de innom opptil flere av metalens mange undergenre men de fant etter hvert ut at doom/stoner rock var veien å gå. De ga ut to skiver i -95 og -97 og spilte inn en fullengder til i 2000, og så ble det stille. Bandet ble lagt på is til Panteras Phil Anselmo hørte den hittil uutgitte innspillinga. Etter mye om og men klarte han å overtale gutta til å få gi den ut og nå er ventetida over: Red Planet ble sluppet 9. juni og det feires med en festaften på i Universitetsgt. 'Slow as a turtle, heavy as a whale!'

http://oslopuls.aftenposten.no/hvaskjer/ar...ticle230609.ece

Endret av Hachon
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...