Gå til innhold

GT4liga - Regler, rundetider og poeng - Se 2. post


Togo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ifølge used car list så er Lotus Carlton (er det den samme som omega??) akkurat lik alle ganger den dukker opp.

Hmm...oki. Og konklusjonen ble?

 

Lotus Charlton er lik Lotus Omega ja! Den engelske utgaven ble nok kalt Charlton, du vet engelskmennene har en tendens til å ha egne/andre navn på bilder (Opel corsa = Vauxhall Nova....etc etc) Det er produsert i overkant av 300stk av denne bilen i verden, endel ombygde uorginale modeller er å få tak i. De er mildt sagt rå! 385Hk orginalt. V6- BiTurbo, omtalt som M5-killer! :D

Lenke til kommentar
Ifølge used car list så er Lotus Carlton (er det den samme som omega??) akkurat lik alle ganger den dukker opp.

Hmm...oki. Og konklusjonen ble?

 

Lotus Charlton er lik Lotus Omega ja! Den engelske utgaven ble nok kalt Charlton, du vet engelskmennene har en tendens til å ha egne/andre navn på bilder (Opel corsa = Vauxhall Nova....etc etc) Det er produsert i overkant av 300stk av denne bilen i verden, endel ombygde uorginale modeller er å få tak i. De er mildt sagt rå! 385Hk orginalt. V6- BiTurbo, omtalt som M5-killer! :D

Bare en liten korreksjon Totte. :D

 

For det første er det produsert omlag 950 stk av denne bilen i verden, ca 250stk som venstre rattet.

 

Det andre er at motoren er i utgangspunktet en rekkesekser på 3,0 l 24v, som kommer fra senator utgaven, men som senere har blitt borret og stroket til 3,6 l. Som gir den en effekt på 377hk eller 277Kw med 568Nm.

 

Men du har rett i at på den tid den kom på markedet så var den en M5 killer, for det var i det momanget som Mercedes og BMW begynte med hastighetsbegrensninger på sine biler (250km/t). Det ble i midlertidig sammenlignet med Farrari Testarossa. Lotusen har en topphastighet som er satt til 286km/t og dette på 5. giret selvom den har en 6 trinns girkasse Corvette ZR1 som er modifisert. 6.giret er såpass høyt giret, at hvis man hadde klart å dra den ut på 6. giret så hadde man kunnet oppnå en hastighet på 520km/t. Skulle man kjøpt bilen i Norge når den kom ut så måtte man regne med å betale rundt 1,000,000-1,500,000 kroner. Forsikringen på denne i England lå på 6,000 pund 92'. Her i Norge pr. dags dato så må man betale ca. 8500 Nkr for full kasko ettersom den ikke ble solgt ny her i Norge og ikke har noen skaderegister.

 

Er drømmebilen min, så jeg kan si at jeg kan litt om bilen :D

Endret av Lotus-Omega
Lenke til kommentar
.............Bare en liten korreksjon Totte.  :D ..............Er drømmebilen min, så jeg kan si at jeg kan litt om bilen :D

Alt i orden, venta egentlig på den.... :thumbup:

 

Har vært drømmebilen min en periode oxo, lakkerte til og med Senator'n min i samme farge..... :D

Du har den som drømmebil du også ja :thumbup:

Kjører selv rundt i Opel vectra 2000 16v.

 

Så du har lakka din i samme farge. Kult. Tøff den "Imperial green" fargen eller hva nå den heter korrekt. Men senator'n din, er det en 204 hester eller?

 

Men er litt nysgjerrig på hva alderen er på dere som er med i GT4 liga'n og hvor dere kommer fra sånn geografiskt? Selv er jeg 27 år og fra fredrikstad

Endret av Lotus-Omega
Lenke til kommentar
Du har den som drømmebil du også ja :thumbup:

Kjører selv rundt i Opel vectra 2000 16v.

 

Så du har lakka din i samme farge. Kult. Tøff den "Imperial green" fargen eller hva nå den heter korrekt. Men senator'n din, er det en 204 hester eller?

 

Men er litt nysgjerrig på hva alderen er på dere som er med i GT4 liga'n og hvor dere kommer fra sånn geografiskt?

Har dessverre ikke senatoren lengre..... det var 5 år siden den var i min eie. Siden har jeg ikke sett den. Det var en 2.5E, 136hk, 84 mod, første med plastik fangere. God lyd i rekke seksern! Savner den. Så det spørs om jeg må til anskaffelse av en slik, nostalgisk!

 

Jeg er 25år og fra Tønsberg. www.partysentralen.no er siden vår :D

Lenke til kommentar
Hei! Jeg er ikke noe god til å kjøre men tiden min er på : 1,49,202, Har dere noen tips til meg eller?? :p

Hvis jeg ikke tar helt feil, så kan man se en demonstrasjon av hvordan man skal kjøre i de forskjellige partiene. Noe som kan være til hjelp ved å ta de riktige inngangene i svingene og utgangen ut av svingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...