Gå til innhold

GT4liga - Regler, rundetider og poeng - Se 2. post


Togo

Anbefalte innlegg

(biler og baner vil bli annonsert i 2. post)

 

I forbindelse med utgivelsen av Gran Turismo 4 saa vil jeg arrangere en turnerning blandt medlemmene her paa gamer.no forumet. I denne traaden viste det seg at det var stor interesse for en liga her paa forumet.

 

Info om turneringen:

 

Alle som vil vaere med maa sende en mail med brukernavn, favorittbil og bane til [email protected].

Resultater maa vaere inne ved 23.59 loerdag. Neste loep vil bli annonsert soendag. Resultater som ikke er inne ved loerdag vil bli tildelt 0 poeng.

Poengfordeling:

Vinner: 10 poeng

#2 8 poeng

#3 7 Poeng

#4 6 Poeng

#5 5 Poeng

#6 4 Poeng

#7 3 Poeng

#8 2 Poeng

#9 1 Poeng

#10+ 0 Poeng

 

Alle resultater sendes til [email protected]. Merk mail med resultater runde 1,2,3,4 eller hvilken runde det maatte vaere. Husk brukernavn ogsaa.

 

Admin vil legge ut alle resultater og poeng tildelt soendag.

 

Bilene som vil bli annonsert vil vaere relativt enkle aa faa tak i, saa det skulle ikke vaere noe problem. Noen runder vil vaere fritt for alle, dvs fritt dekkvalg, fritt frem med turbo/tuning osv, andre runder vil vaere helt normale biler som ikke klarer aa presse naala til 200km/t engang.

ASM og Traction Control er fritt fram.

Alt annet som har med tweaking (downdraft, vektfordeling osv) er fritt fram ogsaa, saafremt at det ikke inngaar aa kjoepe noe.

Biler som er tilgjengelig baade i Arcade mode og GT mode, saa kan du vel bruke begge vil jeg tro - for enkelthetsskyld.

Det er selvfoelgelig ingen regler om du vil bruke ratt og pedaler eller pad.

Hvis det skulle vaere noe tvil, saa sendes rundetider inn, ikke hele loeptider. Saa ta en enkel timetrial og saken er biff.

 

Hvis noen har noen innvendinger eller forlslag saa la meg hoere!

 

Admins er foroevrig HeavenHell og CHB3.

Se denne siden hvor rundetider og poeng er samlet: http://home.no.net/gtliga/index.php

Endret av HeavenHell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4. Runde blir som foelgende:

Bane: El Capitan

Bil: S2000 '04, uten trim. Som vanlig, ingenting kan kjoepes til, men justeringer kan gjoeres. Bilen kan kjoepes ny hos Honda-forhandleren.

 

 

3. Runde blir som foelgende:

Bane: Opera Paris

Bil: Mini Cooper S med full trim. Bilen kan kjoepes ny for knappe 30 000.

Lykke til!

 

2. Runde blir som foelgende:

Bane: Trial Mountain

Bil: Lotus Charlton

Kommer med jevne mellomrom bl.a uke 14,15,16,19,20,21 og 28,29 i følge denne listen: http://people.ku.edu/~sprice/GT4CarListbyModel.htm

Olje vil ikke bli skiftet.

 

1. Runde blir som foelgende:

Bane: Laguna Seca

Bil: Mazda RX-7 Spirit R Type A (FD) '02 - utrimmet

Bilen kan kjoepes ny i Mazda-forhandleren.

 

 

Foelgende brukere er paameldt naa:

HeavenHell

Ressaa

Id4ever

kakk

Aasgaard

Bramnar

Mgs

Jonaz.R

superman

fiskfisk

Teddy

Duda

Touring_man

Alastor

Lotus-Omega

Totte-

Baba Jon

aragorn_sonof arathorn

Supraguy

Gtking

Endret av HeavenHell
Lenke til kommentar

det er vel en selvfølge at kutting av sjikaner og "wallriding" er forbudt, men synes ikke vi skal ha samme regel som på gtplanet om at det er ulovlig å være utfor veien. det går jo tross alt an å kjøre en bra runde på f.eks. ringen selv om du er

utenfor banen en liten tur.

 

edit: fant opp ordet erutenfor :!:

Endret av kakk
Lenke til kommentar

Ooook, da har jeg staatt opp :----) Tidlig paa morran her ennaa..

 

Foerste runde vil ta plass paa Mazda Laguna Seca med en Mazda RX-7 Spirit R Type A (FD) 2002 - utrimmet og helt plain. Denne bilen kan kjoepes ny hos Mazda New Cars vendor'en for rundt 40k.

 

Nurnburgring vil komme, men ikke ennaa.

Paameldinger er fortsatt velkomne.

 

Hvor mange runder vil folket vaere med paa? Husk, det er sommerferie om ikke saa alt for lenge, saa 20 runder vil si 20 uker, og det vil si over sommerferien.

Endret av HeavenHell
Lenke til kommentar
Jeg har ikke råd til den bilen  :p

 

Jaja får kjøpe den seinere i uka :yes:

Mulig jeg er helt på jordet, men kan vi ikke bare kjøre racet i "arcade mode"? Har ikke spilt noe på arcade enda jeg, kanskje vi må spille frem banene... og bilene?

 

Jeg er iallefall med! Men jeg syns 20 uker er litt mye, 12uker holder vel? Eller kanskje bare kjøre en mnd av gangen? Kortere "ligaer" men kjøre flere ganger, altså, resette score etter 4-5 uker og deretter starte på nytt?

-Bare et forslag.

 

EDIT: Bilen i denne runden er jo ikek tilgjengelig der, og jeg har snart 3% og har ikke mye penger... Får bare spille som søren og tjene noen penger så jeg kan få kjøpt den. :wee:

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Så lov å ta bilen fra arcademode? Greit for de som er i starfasen og ikke vil bruke så mye penger :).

 

EDIT: Flying start eller stille start? Eller bare beste runde om man kjører mange ganger?

 

Tja. 1.40.360

 

Jeg ække den flinkeste til å kjøre :).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...