madammim Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Har Telenor ADSL med Topcom explorer 871bt modem og Belkin F5D7230-4 router. Trenger å få fast ip ved hjelp av www.no-ip.com eller tilsvarende tjeneste. Får ikke dette til å funke, No-ip DUC (programmet som skal komunisere med no-ip og oppdatere min ip) får ikke kontakt med server. Alt skal være gjort rett, da jeg har satt det opp likedan som en kompis som bruker NGT (han får det til å virke). Hva kan være feil? Andre tilsvarende tjenester som kan funke? ¨ På forhånd takk... Lenke til kommentar
Azton Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Det skal være nokså rett-frem. Du har ikke skrevet inn noe proxy eller noe? Du kan prøve å skrive inn en proxy, f.eks. proxy.online.no:8080, dette er proxyen til Telenor. Lenke til kommentar
designerus Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hvorfor ikke bruke dyndns.org og sette opp ruteren for å oppdatere ip'en automatisk? Lenke til kommentar
madammim Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Skal teste dette i morgen. Takk for svar så langt... Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) slett Endret 13. mars 2005 av taz Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Uhm.. Hvilken ip har du på maskinen akkurat nå? Har du en intern ip, så vil jo ikke no-ip adressen funke når dem taster den inn, ettersom de får den interne ip`en og ikke den eksterne.. Mulig det er innebygget funksjon for no-ip, eller dyndns som en over her skriver, i routeren din... Da vil i værtfall no-ip eller dyndns serveren bli oppdatert med riktig ip... Prøv også å sette din maskin som dmz hvis routeren har denne funksjonen... Endret 13. mars 2005 av Caddy Lenke til kommentar
luxus Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Uhm.. Hvilken ip har du på maskinen akkurat nå? Har du en intern ip, så vil jo ikke no-ip adressen funke når dem taster den inn, ettersom de får den interne ip`en og ikke den eksterne.. Dette er feil. Jeg kjører selv no-ip og sitter bak NAT, så jeg har en intern IP. Min no-ip adresse blir oppdatert med den rette adressen; den eksterne. Det eneste jeg gjør er å kjøre DUC som en service, skriver inn brukernavn og passordet mitt (doh) også gjør den vel mer eller mindre resten selv. Fra logen: [sø 08:15] Checking Remote IP Address. [sø 08:15] Current IP address found, using 83.109.xxx.xxx for updates. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Nå funker det! He he... Hadde installert et virus med navn Norton internet security... Måtte bare avinstallere det, og alt var i orden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå