Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan få no-ip eller tilsvarende til å virke?

Anbefalte innlegg

Har Telenor ADSL med Topcom explorer 871bt modem og Belkin F5D7230-4 router. Trenger å få fast ip ved hjelp av www.no-ip.com eller tilsvarende tjeneste. Får ikke dette til å funke, No-ip DUC (programmet som skal komunisere med no-ip og oppdatere min ip) får ikke kontakt med server. Alt skal være gjort rett, da jeg har satt det opp likedan som en kompis som bruker NGT (han får det til å virke).

Hva kan være feil?

Andre tilsvarende tjenester som kan funke?

¨

På forhånd takk... :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uhm.. Hvilken ip har du på maskinen akkurat nå? Har du en intern ip, så vil jo ikke no-ip adressen funke når dem taster den inn, ettersom de får den interne ip`en og ikke den eksterne..

Mulig det er innebygget funksjon for no-ip, eller dyndns som en over her skriver, i routeren din... Da vil i værtfall no-ip eller dyndns serveren bli oppdatert med riktig ip...

Prøv også å sette din maskin som dmz hvis routeren har denne funksjonen...

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Uhm.. Hvilken ip har du på maskinen akkurat nå? Har du en intern ip, så vil jo ikke no-ip adressen funke når dem taster den inn, ettersom de får den interne ip`en og ikke den eksterne..

Dette er feil. Jeg kjører selv no-ip og sitter bak NAT, så jeg har en intern IP. Min no-ip adresse blir oppdatert med den rette adressen; den eksterne.

Det eneste jeg gjør er å kjøre DUC som en service, skriver inn brukernavn og passordet mitt (doh) også gjør den vel mer eller mindre resten selv.

Fra logen:

[sø 08:15] Checking Remote IP Address.

[sø 08:15] Current IP address found, using 83.109.xxx.xxx for updates.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...