Gå til innhold

Oppsett for faks på N9210i (og et par spm. om det)


Anbefalte innlegg

Får snart en Nokia 9210i, og jeg vil ha faks på den (om det er billig)

Først, koster faks penger, og hvordan fungerer det? Må jeg kobile til GPRS?

 

Og så til instillingene.

Hvordan setter jeg opp en 9210i for faks? Og hva må jeg ha av slike unike "koder"? Har skjønt at en faks har et telefonnummer, men hvordan får jeg det?

 

Koster det penger å opprette en "fakskonto"? Og har jeg bruk for det, om jeg for det meste bare sender e-post, og har aldri brukt faks før (fordi behovet aldri har vært der, og jeg har ikke sett noen grunn til å ha faks enda, men når det er innebygd, så er det kjekt å ha)

 

Har noen anbefalinger til meg, og oppsett for faks? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo, 9210i har GPRS. (tror jeg) Mener at det er en av forskjellene på 9210 og 9210i at 9210i har GPRS, mens 9210 bare har WAP ;)

absolutt ikke

hovedforskjellene mellom 9210 og 9210i er følgende:

 

9210i har:

- mer minne

- hscd (high speed data)

- java (men dette kan legges inn i 9210)

utover det kan jeg ikke huske noe forskjell.

 

begge telefonene har wap.

 

jeg har hatt begge telefonene over lengre tid, så med mindre din avviker fra Nokia sine speks som sier:

Internett med høy hastighet

 

I HSCSD-nettverk (High Speed Circuit Switched Data)

Internett, WAP og e-post med høy hastighet - inntil 43,2 kbps

Internett i fulle farger

WAP støtter fargebilder

Lenke til kommentar

Men er ikke HSCSD er slags oppgradering av GPRS for raskere overføring da? I såfall må det være mulig å bruke faks på den. Og den støtter E-post, og e-post går ikke uten GPRS, gjør det det da? Har prøvd å sette opp e-post med WAP på min SE P910i, men det er bare GPRS som fungerer, så da må den ha en form for GPRS. Men siden du har hatt både 9210 og 9210i, og sier at det ikke er GPRS på de, så er det vel ikke det. Men da er det noe som ikke stemmer helt. Hvordan kan e-post virke da? ;)

Lenke til kommentar
Men er ikke HSCSD er slags oppgradering av GPRS for raskere overføring da? I såfall må det være mulig å bruke faks på den. Og den støtter E-post, og e-post går ikke uten GPRS, gjør det det da? Har prøvd å sette opp e-post med WAP på min SE P910i, men det er bare GPRS som fungerer, så da må den ha en form for GPRS. Men siden du har hatt både 9210 og 9210i, og sier at det ikke er GPRS på de, så er det vel ikke det. Men da er det noe som ikke stemmer helt. Hvordan kan e-post virke da? ;)

GPRS i korte trekk:

nesten som bredbånd, men dataene sendes i pakker. Derav navnet genral packet radio service (noe i den duren)

 

HSCD i korte trekk:

Utnytter flere linjer i nettverket. Dermed hvis du bruker 42,3 kps så vil du i teorien bruke 2-3 linker samtidig, ergo betaler du 2.3x minutt prisen til vanlig. Både NEtcom og Telenor støtter dette sist jeg sjekket.

(High speed ciruit switch data)

 

Som konklusjon HSCD er ikke noe relatert til GPRS teknologien som kom en tid etter man lanserte telefoner med HSCD teknologien.

 

Epost støttes uansett. Det gjelder bare å få vanlig internet innstillinger. Dvs at du må få GSM innstillinger fra feks netcom. disse kan du bruke til å hente epost med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...