msundvor Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hei, Har kjøpt denne telefonen blant annet pga den innebygde epostleseren. Men har ikke fått denne funksjonen til å fungere ennå :/ Jeg har pt Chess over Telenor, og har aktivert for GPRS og MMS. Dette fungerer utmerket. Ved forsøk på nedlasting av meldinger får jeg bare opp en beskjed om adgangsfeil... Jeg har satt opp for telenor i serverinstillingene med WAP som APN, dj som brukernavn/passord og DNS1: 10.10.10.10. Telenor er forsøkt benyttet som smtp server (port 25). Mailkontoen blir hostet hos Webdeal, og er på formen mail.dittdomene.no (standard port, 110). brukernavn er epostadresse. Har også forsøkt å få tilgang til gmail kontoen min (selvfølgelig etter å ha aktivert POP på denne) uten hell. Samme dumme melding Hva er det jeg overser? bllir litt frustert av å ikke få slike ting til å fungere - Wes Lenke til kommentar
Kewell2002 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) på apn skal du ikke skrive noe på login/passord hvor har du den dns fra? veldig viktig at den er viktig eller så får du bare adgangsfeil. jeg bruker selv start.no e-post konto. fungerer perfekt etter jeg skrev inn rett dns Endret 12. mars 2005 av Kewell2002 Lenke til kommentar
msundvor Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Heisan, På serverinstillinger har jeg lagt inn info fra Chess (kundeservice) om GPRS oppkobling. Dette er kanskje feil? Snip _______________________________________ Manuelt oppsett av GPRS: (Telenor-dekning) 1.Startside: http://wap.chess.no/ 2. Tilkoplingstype: kontinuerlig 3. Tilkoplingssikkerhet: av 4. Databærer: GPRS 5. GPRS-tilkobling: Ved behov 6. GPRS-tilgangspunkt/APN: wap 7. IP adresse: 010.010.010.010 8. Godkjenningstype: normal 9. Brukernavn: dj 10.Passord: dj __________________________________ Fungerer ikke å bare fjerne brukernavn/passord. Noen forslag? - Wes Lenke til kommentar
msundvor Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Litt ivrig på knappen der Endret 13. mars 2005 av Wes Lenke til kommentar
Kewell2002 Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) det er garantert bare dns du har feil. sjekk: -meny - velg e-post 6.instillinger 4.epost profil der skriver du på apn : internet (veldig viktig med små bokstaver) brukernavn og passord skriver du ingenting på dns : den er veldig viktig! uten den fungerer IKKE mail! send epost til mail leverandøren vist du ikke vet den ps: fungerer wap skal du ikke fikse på innstillinger andre steder enn på epost menyen! Endret 13. mars 2005 av Kewell2002 Lenke til kommentar
Kewell2002 Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 et eksempel jeg fant Kontonavn: NetCom E-post Brukernavn: Brukernavnet for din e-postkonto E-postadresse: Din e-postadresse SMTP-server: smtp.netcom.no SMTP-port: 25 Protokolltype: POP3 POP3-server: pop3.netcom.no POP3-port: 110 APOP loginn: Ikke marker Bruker-ID: Brukernavnet for din e-postkonto Passord: Passordet for din e-postkonto Velg Lagre Velg Tilbake Velg Foliokonto Velg NetCom E-post Velg Tilbake Velg E-postprofil Velg Serverinnstillinger Velg Profil 1 (eller en annen ledig profil) Fyll inn/definer som vist nedenfor: Profilnavn: mail APN: internet Brukernavn: Blank, tom, ingenting Passord: Blank, tom, ingenting DNS1 0.0.0.0 -viktig med rett DNS2 0.0.0.0 -viktig med rett Velg Lagre Lenke til kommentar
msundvor Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Jippi Takk for all hjelp Kewell2002 Ordet "internet" var det det som gjorde utslaget - Wes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå