AvaloN - TLW Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Dette har jeg att opp før, men den topicen forsvant (jeg søkte) og nå har jeg funne ut at det har noe med hardwaren å gjøre. Jeg formaterte harddisken os fettern min, for når jeg ska starte opp fra Win XP home cden så slår den seg av, jeg vet enda ikke hvorfor! Jeg fjerna min andre harddisk fra pcen, men til ingen nytte. Jeg støvsugde all støvet innkludert viftene (sørgte forr at viftene ikke lagde kunstig elektrisitet) Og den kan ikke vær varmen. For før jeg formaterte så testa jeg tempen etter hadde spilt, og det allt låg under 50 grader, cpu på 40! Så er det noen som kan hjelpe meg?? BTW: Det er ikke noen fær lukt inni kabinetet! Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Det aller første som slo meg var faktisk at cpu ble for varm, men det har du jo allerede avkreftet. Kan du forklare litt bedre? Slår den seg plutselig av uten noe forvarsel? Er det noe spesielt du gjør for at den skal slå seg av? Hvis du går på egenskaper på min datamaskin, velger "Avansert" og "Instillinger" under Oppstart og systemgjennopretting, så fjerner du haken på "Start på nytt automatisk", det som vil skje da er at istedenfor at maskinen slår seg av, så vil du få bluescreen, der du får opp en feilkode. Denne feilkoden kan du søke opp på microsoft.com, da vil du få mulige årsaker til feilen, og eventuelle løsninger. Utifra ulelyden du nevnte høres det ut som ram-en. Du kan aller først prøve å bytte ram-slot, dersom det ikke hjelper kan du låne en ram-brikke, og prøve den. Dersom du har 2 ram-brikker, så prøv å ta ut en av de. En litt bedre forklaring = Lettere for oss å se hva som kan være feil Endret 12. mars 2005 av jh_ Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Som regel står det i manualen hva de forskjellige lydene betyr. Lenke til kommentar
AvaloN - TLW Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Mens jeg "prøver" å formatere pcen, så slår den seg av (uten forvarel og beskjed) og begynner og piper! ....Det er alt! Jeg starter opp fra windows cden, venter på at den ska gjør seg ferdig slik at jeg kan fomratere...Men den slår seg av!! Og lyden er slik: piip piip piiip(med en svak ulelyd, meget svak) Håper dette er bra nokk forklart! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå