Gå til innhold

Svart/Hvitt med S-video ut

J00J

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en Elitegroup G551 bærbar pc å mitt problem er som følger:

Jeg bruke en gul kabel (RCA?) med en S-video overgang som går inn i skjermkortet. Når jeg kobler den gule kabelen på T-en får jeg bare svart/hvitt bilde, jeg har prøvd mange forskjellige formater (pal, ntsc).

Skjermkortet i den bærbare er radeon 9000IGP

Om noe er uklart spør.

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det går an å velge om du bruker kompositt eller s-video kabel så prøv å still på det til kompositt. det er ikke alle tver som støtter s-video.

Finner ikke den instillingen. har tidligere brukt g-force kort, da går det helt utmerket, men med radeon kortet blir det bare svart/hvitt.

Lenke til kommentar

Har faktisk erfart et liknende problem.

Skulle se på film på TV'n så prøvde først fra bærbare (S-Video) og fikk da svart/hvitt på tv'n. Dette var et Radeon Mobility 9700.

Prøvde deretter å spille av fra den stasjonære pc'n min, og da funka det helt fett. Der satt det et POV GF6800GT. Det er litt rart. hmmm

Lenke til kommentar

Har selv hatt prøvd endel løsninger på dette problemet. Du kan få kjøpt en overgang som heter "colorfix" hos enkelte butikker, du kan også lodde om scart kabelen din, eller den enkleste metoden jeg har funnet til nå, kjøp varenummer 24-147 hos www.biltema.no :)

Problemet skyldes nok at din TV ikke støtter SVHS signaler..

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd både med Geforce og Radeon kort på min tv, en Samsun 32". Har prøvd alle innstillinger og alle kabler, men det funker ikke. Så må være at tv'en min ikke støtter s-video. Kjøpt meg divx spiller nå, funker fett :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...