Gå til innhold

Mp3 til konf. ca 4000,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bare lurer på en ting. Har du noen gang hørt flere forskjellige MP3-spillere, av flere forskjellige merker, testet med flere forskjellige hodetelefoner? Hvis du kan svar "ja" på dette, lurer jeg på hvordan du kan si det du sier. Men selvfølgelig, meninger om lyd er subjektive.

Kan svare ja på det spørsmålet, syntes det er bra lyd i Koss PortaPro hvis du ser på pris......

Lenke til kommentar

Fekk noke gode tipps her men er eigentleg meir forvirra no en då eg starta ;)

Kanskje folk kunne poste inn enten IRiver, Ipod eller Creative, og hvilken modell, så tar vi en sånn avstemning på det heile Dei som gidde å "stemme" kan stemme på en rimlig og en dyr :yes:

Kandidater: (rimlige)

Irivier 5 GB

Creative Zen Micro

Apple Ipod Mini 6 GB

Det var de RIMLIGE.

Her er det dyre: (eller)

IPod 20 GB

IRiver 20 GB

Creative Zen Touch

Takk for svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Eg har veldug sansen for Iriver personleg, men sidan eg ikkje har prøvd den er det litt vanskeleg å seie. Det eg kan seie med sikkertheit er at du ikkje må finne på å kjøpe eit dyrt headset utan å få prøvd det fyrst. Gå i diverse HIFI butikker å prøvd deg fram. Sei kva du skal bruke dei til å finn noko du liker. Så kan du evt bestille eller kjøpe det der det er billigast.

Lenke til kommentar

Jeg har iRiver H140 (40GB) og er kjempefornøyd med den. Lyden er utrolig bra og

den har 16 timers batteritid. For meg er lyd og batteritid viktigst samt at du kan bruke den som ekstern disk uten drivere og annen programvare. Hatt den siden desember og har ikke noe negativt å si om den. Den har også veldig bra radio.

Du kan lese litt mer på http://misticriver.net

Jeg har også en iRiver iFP-595T (512MB) som har 28 timers spilletid !.

Ja også en Asono emp-Z da :)

Hodetelefoner: Sennheissr PX200

Finn ut hva som er viktigst for deg !

Lenke til kommentar
Creative er klart best på lyd syntes jeg. Creative Zen Micro har jo ikke et stykkt design heler da.....

Jeg er fornøyd med mine Koss PortaPro jeg. God lyd og greier.

Jeg ville mye heller godt for en Creative Zen Micro en Ipod vis det er lyd kvalitet det er snakk om at du vil ha..... Personlig syntes jeg Ipod er litt oppskryt  (ikke det at den ser styg ut, den er jo så sykt leker).... men alike vell...

Jeg bare lurer på en ting. Har du noen gang hørt flere forskjellige MP3-spillere, av flere forskjellige merker, testet med flere forskjellige hodetelefoner? Hvis du kan svar "ja" på dette, lurer jeg på hvordan du kan si det du sier. Men selvfølgelig, meninger om lyd er subjektive.

Creative lager riktignok god lyd, men Archos er kjent for å være bedre. Koss er IKKE kjent for å lage god lyd, her er det mest mulig bass og volum for pengene, noe som går kraftig utover lydkvaliteten.

Det er bare tull! KOSS er kjent for god lydgjengivelse.

Lenke til kommentar
Koss er IKKE kjent for å lage god lyd, her er det mest mulig bass og volum for pengene, noe som går kraftig utover lydkvaliteten.

Haha, du må jammen ha sovnet i timen :!:

Det er ikke uten grunn til at fks. Porta Pro har høstet mange god-ord hos hifi freaks i over 18 år...

Du får helt klart bedre hodetelefoner enn det koss kan rutte med, men du kan ikke komme her å si at koss ikke er kjent for god lydkvalitet. Det er jo nettopp det de er! Den generelle oppfatningen folk har...

Se forresten test i Lyd og Bilde for en stund siden, der porta pro fikk 9+ (av 10)

Den slo faktisk også mye dyrere Sennheiser hodetelefoner også, og da var det lydkvalitet som sto i fokus, prisen ble IKKE tatt med i vurderingen...

Tenk igjennom to ganger før du kommer med ord som ikke har rot i virkeligheten!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...