Gå til innhold

Ny 19\20" LCD- Max 8500,-

GRendal

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg trenger en ny LCD skjerm nå.

Mine formål med skjermen er internett, word, film og World Of Warcraft.

Kontrast, fargegjengivelse og lysstyrke er viktig. Responstid I world of warcraft tror jeg ikke betyr så mye.

Mitt øvrige opsett er AMD3500+, 2GB ram, 2x6800GT PCI-E.

Har fundert over 19 eller 20 tommer. Maxbudsjettet mitt er 11000 kroner.

Hva bør jeg satse på ? Jeg har vurdert enten LaCie eller Eizo.

Her er de jeg har vurdert:

Eizo L788 7800 kroner

Eizo L778 - 6795 kroner

Eizo L797 - 10950 kroner

Eizo L887 - Denne har 1600x1200 men mye dårligere specs enn 19 modellene?

hva synes dere jeg burde gå for.

Har hatt LaCie og NEC, så gidder ikke prøve de.det blir Eizo.

Endret av GRendal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et ærlig spørsmål GRendal, men hva var galt med hvilken LaCie? Gikk selv fra en Eizo T965 CRT til den LaCie som blir nevnt over meg. Faktisk to stykk. Hovedforskjell var ganske enkelt å observere - LCD var langt skarpere enn CRT, og CRT hadde skygge detaljer LCDen totalt ignorerte. LCD var langt mer lyssterk, men CRT var mykere i fargene. Var det noe liknende du observerte?

Skal du først ha en LCD som gjør skygger bedre "out of the box", tror jeg ærlig talt man må vurdere de nyere Eizo modellene med 14-bit fargebehandling. Og de er IKKE billige.

Personlig holder jeg meg til å tweake gamma, kontrast og lys med keyboard shortcuts fra ATi panelet :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt NEC 2080ux+, så den er jo av samme kaliber som LaCie.

tenkte jeg skulle prøve en Eizo.

Jeg har egentlig halveis bestemt meg for at det enten blir L778 eller L788.

Gidder ikke bruke mer penger enn det. førstnevnte har 12ms, siste 25ms?

holder begge to etterslepsmessig til World of warcraft. tror vel 788 har endel mer korrekt fargegjengivelse og riktige nyanser.

Endret av GRendal
Lenke til kommentar

Jeg skjønner enda ikke hvorfor du skal kjøpe en så dyr skjerm med eneste formål å spille WOW. Du trenger vel ikke perfekt fargegjengivelse, kontrast osv, da dette er beregnet for seriøst arbeid på det grafiske plan.

Jeg mener at du med fordel kan kjøpe en billig 19", og bruke resten av pengene du har til overs på noe annet nyttig.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner enda ikke hvorfor du skal kjøpe en så dyr skjerm med eneste formål å spille WOW. Du trenger vel ikke perfekt fargegjengivelse, kontrast osv, da dette er beregnet for seriøst arbeid på det grafiske plan.

Jeg mener at du med fordel kan kjøpe en billig 19", og bruke resten av pengene du har til overs på noe annet nyttig.

jeg har spenna og vil bruke dem på skjerm. skal jo brukes til film osv også da.

gi OT svar ;)

men tror jeg tar en Lacie 20 altså!

Endret av GRendal
Lenke til kommentar

YES :w00t:

Forresten, slo meg akkurat at Dell har lansert en 24" widescreen med et annet panel enn hva "alle andre" bruker for tiden. Kanskje verdt å undersøke ? Tror noen har nevnt den her på forumet.

Endret av Boye
Lenke til kommentar

jeg har spenna og vil bruke dem på skjerm. skal jo brukes til film osv også da.

gi OT svar ;)

men tror jeg tar en Lacie 20 altså!

Bra svart! :D Man kan ikke få for bra skjerm!

Å ha rå PC med middelmådig skjerm blir som å ha stor stue, men bare et liggeunderlag til sofa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...