Sweet Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) heysann... jeg har prøvd og overclocke cpu'n min littegrann, fordi jeg syns ikek den yter nok for programmer jeg bruker... har prøvd Fuzzy Logic 4 men fungerte ikke har tittet i BIOS også.. men der kom jeg ikke inn på CPU FSB'n i det hele tatt... kan være fordi dette er en dell maskin da, men en kamerat har samme maskin, og clocket den, og maskinene våre er nesten identiske.... så begynner og gi opp litt nå, noen som har noen tips?? specs : CPU Type Intel Pentium 4A CPU Alias Northwood CPU Clock 2399.24 MHz (original: 2400 MHz) CPU Multiplier 18.0x CPU FSB 133.29 MHz (original: 133 MHz) Memory Bus 166.61 MHz Motherboard Properties Motherboard ID <DMI> Motherboard Name Dell Dimension 4550 Chipset Properties Motherboard Chipset Intel Brookdale i845PE Memory Timings 2.5-3-3-7 (CL-RCD-RP-RAS) takk for all hjelp på forhånd, hilsen Sweet™ Endret 12. mars 2005 av Neon-Sweet™ Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Nei, det eneste er å prøve fra BIOS - som du jo har gjort, eller via Fuzzy Logic - som du også har gjort. Mulig Dell har en eller annen sperre for dette? Har du prøvd å oppdatere til siste Fuzzy Logic fra MSI sine sider? Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 ja, prøvd den siste versjonen som jeg fikk tak i, men når jeg startet prosessen sto den bare på 2400 mhz, og gikk ikke opp eller ned... :S Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Trodde ikke "Northwood" kjørte på sånn FSB. Er du helt sikker på hva du har for noe? Last ned Cpu-z får å være helt sikker. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Jeg også ville trodd at det var 12 x 200.......... Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Jeg også ville trodd at det var 12 x 200.......... Jepp + at jeg trodde "Northwood" var P4 C ikke A Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 hmm, jeg har Lavalys Everest Home Edition, der jeg titta på specs på maskinen min, men har tittet på CPU-z også, og den sier det samme...... men uanset hvilken program jeg bruker så er alltid FSB/Multiplier/Core Volt låst :S uansett hva jeg prøver på Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 har forresten hørt at man kan bytte om på en sånn jumper på hovedkortet, men har ikke sett noe sånt :S anyone else heard of that`? Lenke til kommentar
haakie Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 har forresten hørt at man kan bytte om på en sånn jumper på hovedkortet, men har ikke sett noe sånt :S anyone else heard of that`? du kan heller prøve å ta ut et flatt batteri på cato cm i ca 10 min Lenke til kommentar
haakie Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 sry skriveleif ca. to cm skulle d være ikke cato cm Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 jeg er helt grønn på overklokking av CPU jeg, så jeg vet ikke, lurte bare på om noen av dere viste hvordan jeg kunne få låst opp den her P4'n min da... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Som jeg har sagt noen poster lenger opp - det er ikke sikkert den går an å låse opp. Kanskje Dell har sperret for den muligheten. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 okå :S men hvordan har kompisen min greid det da da??? Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 vi har begge BIOS Revision A01,, så derfor burde jo det være like umulig og låse opp hans, som min??? eller?? jeg kjenner ikke BIOS og sånt så godt, men etter hva han sier han ahr gjort (gått inn i bios og kjørt opp FSB,,,, så burde det gå på min også :S Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Ja, men du sier jo at du ikke får det til - og da går det vel ikke an da........... Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 nja, vet ikke helt.... men får vel se om noen har noe tips.. takk for all hjelp i så fall :smil: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå