JC81 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hei. Finnes det noe verktøy for å overvåke hva som blir lastet opp/ned til enhver tid via det trådløse nettet? Rett og slett en logg-applikasjon. Jeg har idag en Linksys WRT54GS-trådløs router + en Linksys WRE54G trådløs forsterker. Har koblet telefonadapter fra Telio (samt prioritert denne i QoS) på routeren, ellers foregår all annen datatrafikk over det trådløse nettet. Totalt er det 4 laptops og 1 stasjonær. Har 1250/384-linje fra Nextgentel. Så folkens, finnes det noen måte å få kontroll på hva som går opp og ned på det trådløse nettet? Alternativt å legge begrensninger på bruk av linjekapasitet. Alle forslag tas imot med takk Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Win XP SP2. Er det noen som kan hjelpe til her? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 AirSnare sammen med (integrert med) Ethereal fungerer til å kontrollere trafikken, altså sjekke pakker som blir sendt. Kan også sjekke om andre maskiner (MAC-adresser) er koblet til nettverket. Det tilfredsstiller nok ikke kravet om å begrense bruken av linjekapasitet (som jeg vet om ihvertfall). Du kan ihvertfall sjekke det ut og se om det er noe for deg Du kan finne det her blandt annet. Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Har prøvd dette programmet, men det fungerer bare sånn halvveis. Kan se min egen trafikk, men all annen trafikk klarer den av en eller annen grunn ikke å "analysere" like bra som min egen... Dessuten er det ingen funksjon for å kontrollere bruk av båndbredde i AirSnare. Men takk for tipset Er det noen som har bedre forslag? Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Alternativt å legge begrensninger på bruk av linjekapasitet. Har du prøvd Netlimiter? Netlimiter Der kan du bestemme hvor mye av linjen som skal gå til de forskjellige programmene. I ditt tilfelle må det instaleres på alle pcene. Jeg bruker programmet selv, men er ikke 100% fornøyd, så hvis noen vet om noen alternativer blir jeg glad. Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg bruker NetLimiter selv, men er ikke 100% fornøyd, så hvis noen vet om noen alternativer blir jeg glad. DU Super Controler er et bra alternativ. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 DU Super Controler er et bra alternativ. Skal prøves. Takk. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Jeg synes DU Super Controler virker bedre enn Netlimiter. Takk for tipset. Edit: Leif Endret 19. mars 2005 av Dr.Ittsekk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå