Gå til innhold

Ny hardiskteknologi snart?

Anbefalte innlegg

Hei! jeg har lurt på når det kommer ny hardiskteknologi? vi ser at det kommer syke Blue ray plater på opptil 35gig(hvis jeg husker rett fordelt på begge sidene)

så hvorfor ikke implemere det i harddisk (disk,cd,rund dingsebongs som er inni der)

vil ikke vi da teoretisk sett triple lagrings plassen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, merkelig spørsmål. Du er kanskje ikke helt oppdatert på dette?

Det er totalt forskjellig teknologi i HD og BlueRay, magnetisk kontra optisk. Og magnetisk har ikke akkurat noe problem med teknologien, det er vel få områder som er utviklet så voldsomt de siste årene. Optisk teknologi har mye å ta igjen for å nærme seg kapasiteten til magnetisk.

Lenke til kommentar
Hei! jeg har lurt på når det kommer ny hardiskteknologi? vi ser at det kommer syke Blue ray plater på opptil 35gig(hvis jeg husker rett fordelt på begge sidene)

så hvorfor ikke implemere det i harddisk (disk,cd,rund dingsebongs som er inni der)

vil ikke vi da teoretisk sett triple lagrings plassen?

Hvorfor skal en kapasitet på sturselige 100 GB med og mye tregere hastigheter være mer gunstig enn dagens disker?

AtW

Lenke til kommentar
Per idag er magnetisk bedre enn optisk, men det er ikke usannsynlig at optisk kan danke ut magnetisk med tanke på kapasitet i fremtiden. 3D vs 2D lagring.

Men så har man jo det problemet at 3d lagringa er statisk og ikke dynamisk, dvs at man ikke kan endre på informasjonen etter at den er lagret.

Mulig at teknologien utvikler seg til å bli rewritable men jeg vet ikke når.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...