Mister t Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Jeg leter og leter, men finner ikke ut noe om hvilken DVD brenner som støtter bit-setting? Noen som vet om plextor PX-712SA/T3 støtter bit-setting? Hva med den nye NEC ND-3520? Ellers så tror jeg at leg har lest at BenQ DW1620, og BenQ DW1620 Pro støtter dette. Lenke til kommentar
Vegggen Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) NEC 3520 støtter ikke bitsetting med original FirmWare, men det er enkelt å flashe til FW som støtter bitsetting, se: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=129381 Har selv gjort dette, og det fungerer utmerket. Edit: Merk at garantien ryker hvis du flasher med uoriginal FW, men personlig synes jeg det spiller liten rolle med en komponent til 500 kr. Endret 12. mars 2005 av Vegggen Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det enkelt? BenQ DW1620(PRO) støtter Bitsetting både ved DVD+R, DVD+RW og DVD+R DL med en gang man setter den inn i datan. Det er også den beste brenneren på markedet i skrivende stund og koster ikke mer enn 5-600kr Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det enkelt? BenQ DW1620(PRO) støtter Bitsetting både ved DVD+R, DVD+RW og DVD+R DL med en gang man setter den inn i datan. Det er også den beste brenneren på markedet i skrivende stund og koster ikke mer enn 5-600kr Men NEC er raskere enn det BenQ er. Jeg vil jo gjerne ha så rask brenner som mulig... Eller har dette velidg lite å si? Endret 12. mars 2005 av Mister t Lenke til kommentar
Vegggen Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det enkelt? Forsåvidt et godt poeng hvis du ikke er komfortabel med FW flashing. Men det er svært enkelt og kjapt å utføre, så det burde ikke by på noe problem for de fleste som er noenlunde oppegående på PC. Denne FW'en har også fordelene med at den gjør spilleren sonefri samt fjerner riplock sperre og forbedrer brennestrategiene for mange plater. Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det enkelt? BenQ DW1620(PRO) støtter Bitsetting både ved DVD+R, DVD+RW og DVD+R DL med en gang man setter den inn i datan. Det er også den beste brenneren på markedet i skrivende stund og koster ikke mer enn 5-600kr Men NEC er raskere enn det BenQ er. Jeg vil jo gjerne ha så rask brenner som mulig... Eller har dette velidg lite å si? Den er raskere på brenning av RW og til å lese DVD+/-R. Personlig syntes jeg ikke dette er såå viktig På brenning av DVD+/-R og DL er den like rask. BenQ'en brenner dessuten flere plater på høyere hastighet enn de er sertifisert for. BenQ'en er også: - Bedre leser (takler plater med riper etc) - Mindre kresen på plater - Har bedre brennekvalitet på DVD+R - Den støtter kvalitetstester som Nero CD Speed Disc Quality Test - Har stadige forbedringer ved ny firmware - Støtter bitsetting med offisiell firmware (dvs at du NEC må bruke uoffisiell firmware og BRYTE GARANTIEN for å bitsette DVD+R Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det enkelt? Forsåvidt et godt poeng hvis du ikke er komfortabel med FW flashing. Men det er svært enkelt og kjapt å utføre, så det burde ikke by på noe problem for de fleste som er noenlunde oppegående på PC. Denne FW'en har også fordelene med at den gjør spilleren sonefri samt fjerner riplock sperre og forbedrer brennestrategiene for mange plater. Har BenQ brenneren disse duppedingsene som Vegggen snakker om da? Endret 12. mars 2005 av Mister t Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det enkelt? Forsåvidt et godt poeng hvis du ikke er komfortabel med FW flashing. Men det er svært enkelt og kjapt å utføre, så det burde ikke by på noe problem for de fleste som er noenlunde oppegående på PC. Denne FW'en har også fordelene med at den gjør spilleren sonefri samt fjerner riplock sperre og forbedrer brennestrategiene for mange plater. Har BenQ brenneren disse duppedingsene som Vegggen snakker om da? Hvis du finner dette nødvendig og er villig til å bryte garantien ved uoffisiell firmware så JA Men personlig syntes jeg ikke det er verdt det. Jeg nyter min BenQ DW1620 i likhet med maaange andre uten behov for å bryte garantien Lenke til kommentar
bengh Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Hva er egentlig hensikten med å benytte bitsetting ? Har nettopp oppdatert Nec ND-3500 'n min til Liggy/Dee's siste firmware (LD-2TB RC2) som også støtter bitsetting. Gjorde dette ifm problemer med brenning av printbare DVD+R ePro plater som ikke fungerte bra med standard 2.18 firmvare. Bitsetting har jeg ikke følt behov for Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Bitsetting har jeg ikke følt behov for Kommer alt ann på om du har en kresen konsoll (xbox/PS2), kresen DVD-Spiller eller gammel DVD-ROM eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå