vi er lost Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Jeg bruker dette for å hente ut poster i en database: <html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> </head> <body> <?php $tilkobling = "mysql_connect ('localhost', 'ganskeen_chris', '************')"; mysql_select_db('ganskeen_ganskeenkelt'); $sql = "SELECT brukernavn, email"; $sql .= " FROM brukere"; $resultat = mysql_query($sql); while ( $rad=mysql_fetch_array($resultat) ); { // DETTE ER LINJE 16 $navn = $rad['brukernavn']; $epostadresse = $rad['email']; echo "$navn kan nås på $epostadresse"; } ?> </body> </html> men jeg får denne meldingen: Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/ganskeen/public_html/s_users.php on line 16 Jeg er helt fersk med MySQL men jeg har sett på den koden i 2 dager nå, og jeg ser ikke feilen. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Du har jo kapslet inn en funksjon i "". Skriver du echo $tilkobling så kommer alt fram. Du må fjerne dem. Lenke til kommentar
kimla Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 while ( $rad=mysql_fetch_array($resultat) ); { // DETTE ER LINJE 16 Finn en feil... Hint: Det har med et semikolon å gjøre Lenke til kommentar
kimla Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 while ( $rad=mysql_fetch_array($resultat) ); { // DETTE ER LINJE 16 Finn en feil... Hint: Det har med et semikolon å gjøre Lenke til kommentar
vi er lost Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Hvilken semikolon kan det være da? Vi får se om det kommer noen andre feilmeldinger når den er fikset, klarer ikke koble til hosten via FTP akkurat nå . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå