sigen Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Jeg prøver å lage meg konto på , men de liker ikke kortet mitt! Jeg ser at de godtar Visa Electron, og jeg har det, men hva er egentlig kortnummeret mitt? De godtar ikke kontonummeret mitt, og jeg finner ikke ut hvor kortnummeret mitt kan stå. Noen som vet om hvor det står, eller om jeg kan betale på noen andre måter? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 på norske Visa Electron er det ikke et sånt kortnummer, så norske VE kort vil ikke virke på nettet. Du må nok dessverre bruke "ordentlige kredittkort" Lenke til kommentar
sigen Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Synes dette er mekelig, siden jeg fikk beskjed om at jeg kunne bruke mitt kort overalt der jeg så logoen til Visa Electron, og det er den logoen på play.com sine sider. *frustrert* Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Prøv og send dem en mail. Kontonr bør du forsåvidt holde for deg selv. Lenke til kommentar
miZtiNk Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Du må nok bruke ett "ekte" kreditt kort, funker nok ikke med "ungdoms-kort" Lenke til kommentar
sigen Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Prøv og send dem en mail. Kontonr bør du forsåvidt holde for deg selv. Hvorfor det? Jeg gir jo ut kontonr. ved private handler. miZtiNk : Det er allerede sagt, det jeg lurer på er; hvorfor funker det ikke, selv om jeg fikk beskjed om at det skulle funke når jeg fikk kortet? Lenke til kommentar
Pug Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Prøv og send dem en mail. Kontonr bør du forsåvidt holde for deg selv. Hvorfor det? Jeg gir jo ut kontonr. ved private handler. miZtiNk : Det er allerede sagt, det jeg lurer på er; hvorfor funker det ikke, selv om jeg fikk beskjed om at det skulle funke når jeg fikk kortet? Norske visa electron kort funker ikke på samme måte som utenlandske så vidt jeg har forstått. Manlger visst noen tall på kortnummer/kontonummer eller noe slikt. Ingen som fikk til å bruke electron til world of warcraft heller her på forumet så vidt jeg har fått med meg. Endret 12. mars 2005 av Pug Lenke til kommentar
DFLW Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Er ikke sikker, men tror ikke du kan bruke kortet ditt i utlandet. De er ute etter Visa nr. som er trykket gjennom kortet og ikke konto nr. det er to forskjellige ting. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Kjipt, jeg har prøvd med 4 ekstra siffer, men da fikk jeg beskjed om at dette var feil nummer (fikk beskjed om at det var for kort før). Har nå sendt mail til dem, og håper på kjapt svar. Lenke til kommentar
miZtiNk Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Prøv og send dem en mail. Kontonr bør du forsåvidt holde for deg selv. Hvorfor det? Jeg gir jo ut kontonr. ved private handler. miZtiNk : Det er allerede sagt, det jeg lurer på er; hvorfor funker det ikke, selv om jeg fikk beskjed om at det skulle funke når jeg fikk kortet? Jeg ga deg en beskrivelse på hvorfor det ikke fungerte, men jeg var kanskje feil 'mann' til og fortelle deg det ;p Gå til banken din og kast kortet på disken og si at du ikke får brukt det til noe fornuftig og si at du trenger VISA kort. Eller MasterCard da ... Da kan du shoppe deg ihjel Lenke til kommentar
sigen Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Prøv og send dem en mail. Kontonr bør du forsåvidt holde for deg selv. Hvorfor det? Jeg gir jo ut kontonr. ved private handler. miZtiNk : Det er allerede sagt, det jeg lurer på er; hvorfor funker det ikke, selv om jeg fikk beskjed om at det skulle funke når jeg fikk kortet? Jeg ga deg en beskrivelse på hvorfor det ikke fungerte, men jeg var kanskje feil 'mann' til og fortelle deg det ;p Gå til banken din og kast kortet på disken og si at du ikke får brukt det til noe fornuftig og si at du trenger VISA kort. Eller MasterCard da ... Da kan du shoppe deg ihjel Kan nok ikke det du, jeg er jo bare 15! Kjipt at jeg har så store begrensninger bare fordi jeg ikke er 18 eller eldre! Har jeg penger på kontoen, så har jeg penger på kontoen, og da fatter jeg ikke hvorfor jeg ikke skal kunne bruke pengene MINE på det JEG vil. Så på TV2Hjelper deg, og der hadde jo en på 13 betalt 7000 for noen pocket-bikes, hvorfor skal ikke jeg kunne betale 350kr for et spill og to? Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Jeg ga deg en beskrivelse på hvorfor det ikke fungerte, men jeg var kanskje feil 'mann' til og fortelle deg det ;p Gå til banken din og kast kortet på disken og si at du ikke får brukt det til noe fornuftig og si at du trenger VISA kort. Eller MasterCard da ... Da kan du shoppe deg ihjel Kan nok ikke det du, jeg er jo bare 15! Kjipt at jeg har så store begrensninger bare fordi jeg ikke er 18 eller eldre! Har jeg penger på kontoen, så har jeg penger på kontoen, og da fatter jeg ikke hvorfor jeg ikke skal kunne bruke pengene MINE på det JEG vil. Så på TV2Hjelper deg, og der hadde jo en på 13 betalt 7000 for noen pocket-bikes, hvorfor skal ikke jeg kunne betale 350kr for et spill og to? Hva med å snakke med foreldrene dine om du kan bruke deres kort? Event få et VISA som står i dems navn men som din konto. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Får ikke lov til noen av delene, har prøvd før. :sad: Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Skal du kjøpe noe til over 200kr så kan du heller kjøpe det her hjemme. Grunnet den nye håndteringen vil posten behandle gjenstander over 200kr for deg og du blir sittende igjen med en regning på 150kr ++. Der er også forskjell på kortnummer og kontonummer (som du skriver hele tiden). Kontonummer nummeret til kontoen din i banken (doh) og kortnummer er nummeret på kortet ditt. Play.com er også MEGET nøye på hva du skriver inn som kortinfo. Det må stå NØYAKTIG det som er registrert på kortet ditt ellers så får du ikke bruke det. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Det med 350kr var bare et eksempel, en DVD koster jo ikke over 200kr hos dem. (greit, noen gjør, men dere fatter hva jeg mener) Jeg vet at det er forskjell på kort- og kontonummer, men siden vil ikke ha noen av dem, jeg bare skulle prøve med kontonummeret. Men siden du sier at kortnummeret står på kortet: Hvor står det? Vet at de er nøye med det, samme hvilken butikk du skal handle i, så må du jo ha rett info. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Du kan bruke Visa Electron Kredittkort (finnes ikke i norge), men ikke visa electron debetkort (som mange ungdomskort har). Er forresten slik at er du under 18 år så har du sannsynligvis ikke lov til å handle fra play.com engang. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Greit, da gir jeg opp å handle på play.com Men må bare si det; har ikke lov å kjøpe HL2, GTA, eller andre slik spill heller, men jeg har kjøpt dem også, og dette er jo i en butikk, der de kan fysisk se på meg at jeg ikke er 18. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Men må bare si det; har ikke lov å kjøpe HL2, GTA, eller andre slik spill heller, men jeg har kjøpt dem også, og dette er jo i en butikk, der de kan fysisk se på meg at jeg ikke er 18. Du har lov å kjøpe HL2 og GTA og alle andre spill med 18års anbefalt aldersgrense. Husk at dette er kun en grense som er anbefalt, ikke noe som sier at du MÅ være 18 for å kjøpe Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Du kan bruke Visa Electron Kredittkort (finnes ikke i norge), men ikke visa electron debetkort (som mange ungdomskort har). Er forresten slik at er du under 18 år så har du sannsynligvis ikke lov til å handle fra play.com engang. Riktig. Du har ikke noe kreditt på kortet ditt. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Men må bare si det; har ikke lov å kjøpe HL2, GTA, eller andre slik spill heller, men jeg har kjøpt dem også, og dette er jo i en butikk, der de kan fysisk se på meg at jeg ikke er 18. Du har lov å kjøpe HL2 og GTA og alle andre spill med 18års anbefalt aldersgrense. Husk at dette er kun en grense som er anbefalt, ikke noe som sier at du MÅ være 18 for å kjøpe Jeg skal ikke få lov til å kjøpe det uten foreldrenes sammtykke når det er annbefalt aldersgrense 18 år. Det er bare sånn. Til Darth Kjell : Jeg sier at jeg ikke gidder å prøve lenger, og har allerede fått svar på det jeg spurte om ca. Men hva er egentlig kreditt? Hva mener du med det? Jeg har penger på konto, hva er egentlig da problemet? Vet litt hva kreditt er, men ikke helt tydeligvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå